سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: شورای امنیت روسیه اعلام کرد که دکترین نظامی روسیه با توجه به تحولات جهانی از جمله تقویت ناتو مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت.

در بیانیه روز سه‌شنبه شورای امنیت روسیه که خبرگزاری ایرنا از مسکو گزارش داد، آمده است که  تجزیه و تحلیل اوضاع جهانی نشان می‌دهد جایگاه نیروهای مسلح در سیاست کشورهای جهان ارتقا یافته و توجه به نیروهای نظامی و تولید سلاح‌های پیشرفته روبه افزایش است.

این بیانیه می‌افزاید: در این روند ارتش‌های جهان به تجهیزات جدید مجهز شده ، شیوه‌های بکارگیری نیروهای نظامی مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد و پیمان‌های نظامی بویژه ناتو تقویت می‌یابد.

شورای امنیت روسیه با اشاره به دکترین نظامی روسیه که در سال ۲۰۰۰ تدوین شده، اضافه کرده: «این شورا با همکاری نهادهای مربوط دولتی، پیش‌نویس دکترین جدید را در دست تدوین دارد و برای این کار از سازمانهای علمی کمک خواهد گرفت.»

شورای امنیت روسیه تاکید دارد نوسازی نهادهای نظامی کشور به سطح توسعه اقتصاد بستگی دارد و دکترین نظامی باید به مهمترین مسایل مربوط به تأمین امنیت کشور پاسخ دهد.

گفته می‌شود علت اصلی تجدید نظر در دکترین نظامی روسیه، تصمیم آمریکا برای استقرار پدافند موشکی خود در لهستان، چک و منطقه قفقاز است که باعث نگرانی روسیه شده است.

کد خبر 17287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز