همشهری آنلاین: فرمانده ناجا با اشاره به حضور بیش از یک میلیون زائر در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: امنیت زوار به صورت کامل با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها برقرار خواهد شد.

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: باتوجه به تجربیات سالیان گذشته و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها آمادگی کامل برای تامین امنیت زوار در برگزاری این مراسم را دارند.

وی ادامه داد: آنچه که مردم از مراسم فردا می‌بینند حضور گسترده‌ای است که به ثبت خواهد رسید. اما این موضوع دارای مقدمات فراوانی است که زحمات بسیاری زیادی را دستگاه‌های مختلف برای تامین امنیت آن کشیده‌اند.

فرمانده ناجا افزود: شکل‌گیری کاروانهای زیارت، اسکورت کاروانها، تامین امنیت مناطق اسکان زوار در تجمع‌گاهای در نظر گرفته شده تامین امنیت حرم، تامین امنیت پارکینگ‌ها و مسیرهای منتهی به حرم از جمله مهمترین اقداماتی است که پلیس برای پوشش دهی مناسب این مراسم در نظر گرفته است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه بیش از 37 هزار نیرو در این مراسم به کارگیری شده‌اند 15 هزار نیرو به صورت مستقیم تامین کننده امنیت و انضباط حرم و پیرامون آن هستند که استقرار آنها تا پایان امروز به صورت کامل انجام خواهد پذیرفت.

فرمانده ناجا ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها و مجموعه‌های خدماتی برای تچهیز پارکینگ‌های، تسهیل حمل و نقل، راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی و ایستگاه‌های صلواتی به صورت کامل صورت پذیرفته است.

وی پیش‌بینی حضور بیش از یک میلیون زائر در مراسم ارتحال حضرت امام(ره را داشت و گفت: در این مراسم بیش از 530 شخصیت خارجی حضور خواهند یافت و تامین امنیت آنها به عهده پلیس است تاکنون 430 نفر از این شخصیت‌ها وارد کشور شده‌اند که 100 نفر دیگر آنها تا فردا خود را به مراسم ارتحال خواهند رساند.

فرمانده ناجا اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم که با سعه صدر همکاری با پلیس در تخلیه پارکینگ‌ها با پلیس همراهی داشته باشند چرا که این جمعیت وسیع را نمی‌توان در چند دقیقه تخلیه کرد. پیش‌بینی می‌شود بار ترافیکی در اطراف حرم طی یک تا 3 ساعت به صورت کامل تخلیه شود.

وی از استفاده 12 فروند پرونده و بالگرد در طی مراسم فردا خبر داد و گفت: امیدواریم با استفاده از این تجهیزات ترافیک و امنیت مناسبی برای مردم برقرار شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تمهید پلیس در برخورد با مخلان امنیت و حادثه‌سازان چیست گفت: مسائل امنیتی و برخورد با اقدمات تروریستی در دستور کار قرارگرفته تا هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

کد خبر 172854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز