شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیوان‌بین‌المللی کیفری تصمیم گرفت پسر قذافی باز هم در لیبی بماند.

seifoleslam ghazafi

این دادگاه تحویل گرفتن سیف‌الاسلام قذافی را از لیبی تا زمان صدور حکم درخصوص صلاحیت داشتن دیوان بین‌المللی کیفری(آی سی سی) برای محاکمه او به جای دادگاه‌های لیبی ، به‌تاخیر انداخت.

آی سی سی ژوئن گذشته بعد از این که دادستان‌ها او را به دخالت در کشتار معترضان در طی شورش علیه حکومت 42 ساله پدرش‌ معمر قذافی، متهم کردند؛ حکم تعقیب و دستگیری او را صادر کرد.

لیبی درمقابل خواست این دادگاه برای تحویل دادن سیف‌الاسلام قذافی مقاومت کرده است و قصد دارد او را در همین کشور محاکمه کند.این کشور در ماه مه چالشی حقوقی را با آی سی سی آغاز کرده و حق دادگاه واقع در لاهه را برای رسیدگی به این پرونده زیر سوال برده است.

روز جمعه 12 خرداد قاضی‌های آی سی سی تصمیم گرفتند اجازه بدهند لیبی او را تا زمان حکم و تعیین دادگاه صالح برای محاکمه‌اش نگه دارند.

آنها به لیبی هشدار داده‌اند اگر رای به نفع آی سی سی باشد ، آنها بایستی سیف‌الاسلام را یریع تحویل بدهند وگرنه با اقدام مقتضی شورای امنیت مواجه خواهند شد.

مقام‌های رسمی در دیوان بین‌اللملی کیفری نسبت به وضعیت او در لیبی اظهار نگرانی کرده‌اند و می‌گویند با او بدرفتاری شده است.

 

 

کد خبر 172815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز