همشهری‌آنلاین: لایحه جدید حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط آن که منتقدان بسیاری هم دارد،در نشست شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

لایحه کپی رایت

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایبنا رییس شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر با اشاره به برگزاری بیست و ششمین نشست این شورا که (چهارشنبه 10 خرداد) برگزار می‌شود، گفت: در این جلسه لایحه جدید حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط آن نقد و بررسی می‌شود.

سیدعباس حسینی‌نیک،گفت: شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر از آبان ماه 89 با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور هماهنگی بین تشکل‌های نشر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های قضایی تشکیل شد تا راهکارهای پیشگیرانه و پیگیری‌های قاطعانه را در بخش‌های صنفی، اداری و حقوقی برای نظم‌بخشی در حوزه تالیف و نشر ارایه کند.

وی افزود: اعضای این شورا متشکل از نمایندگان حقوقی و مسوولان اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان تشکل‌های نشر و همچنین بعضی از ناشران بزرگ دولتی و خصوصی، تعدادی از مولفان، مترجمان، ویراستاران، تصویرگران و بعضی از وکلای دادگستری است که در این زمینه تخصص دارند.

مدیر مسوول انتشارات مجد با اشاره به این‌که نخستین دستور کار شورا، نقد و بررسی لایحه جدید حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط است، گفت: در جلسات گذشته چند ماده از این لایحه نقد و بررسی شده و در این جلسه نیز این روند پیگیری می‌شود و گزارش‌های آن را به معاونت امور فرهنگی و حقوقی وزارت ارشاد ارسال می‌کنیم.

حسینی‌نیک ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست‌ها پرداختن به موضوع حقوق نشر و ایجاد حساسیت در این زمینه است.

بیست و ششمین نشست «شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر»، چهارشنبه 10 خردادماه، ساعت 8 تا 10 در خیابان کریم‌خان، بین خیابان حسینی و خردمند شمالی، شماره 43 برگزار می‌شود.

کد خبر 172344
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز