همشهری آنلاین: وب‌سایت اشتراک گذاری فایل BTjunkie کمتر از یک ماه بعد از مسدود شدن وب‌سایت مگاآپلود (Megaupload) و افزایش فشارها بر سرویس‌های اشتراک فایل، تعطیل شد.

btjunkie

کاربرانی که امروز به این وب‌سایت سر زدند با این متن روبرو شدند: "این پایان راه است دوستان. این تصمیم آسانی نیست ولی ما داوطلبانه تصمیم گرفتیم به کارمان خاتمه دهیم. سالهاست که برای حقوق شما مبارزه کردیم اما اکنون زمان آن رسیده که دست از تلاش برداریم و به راهمان ادامه دهیم. این سال‌ها، تجربه‌ای به اندازه یک زندگی بود. بهترین‌ها را برای شما آرزو می‌کنیم! BTjunkie؛ 2005 تا 2012"

به گزارش تلگراف، ماه گذشته با تصویب قوانین کپی رایت جدید در آمریکا وب‌سایت پرطفدار مگاآپلود مسدود و مدیران آن نیز دستگیر شدند.

BTjunkie برخلاف مگاآپلود که مستقیماً سرویس ذخیره فایل را فراهم می‌کند، تنها هاست فایل‌های پروتکل بیت‌تورنت (Bit Torrent) است.

این وب‌سایت در سال 2005 راه‌اندازی شد و در این سال‌ها به یکی از بزرگترین سرویس‌های تورنت تبدیل شد که به کاربران دسترسی به میلیون‌ها فایل فیلم، موزیک و سریال را فراهم می‌کرد.

بسته شدن این وب‌سایت گامی دیگری در پیروزی صنعت فیلم و موزیک در فضای سایبر محسوب می‌شود.

مدیران این سایت که نام آن‌ها مشخص نیست در وبلاگ خبری Torrent Freak اعلام کرده که تصمیمات مقامات آمریکایی باعث تعطیلی BTjunkie شده‌است.

گفتنی‌است وب‌سایت BTjunkie از مدت‌ها قبل توسط جستجوی گوگل مسدود شده بود و صفحات آن در نتایج جستجوهای گوگل نمایش داده نمی‌شدند.

کد خبر 159882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز