دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ده‌ها هزار نفر مراکشی به خیابان‌های کازابلانکا آمدند تا به شکست دولت در کاهش بیکاری و از بین‌بردن دیگر مشکلات اجتماعی اعتراض کنند.

مراکش

این تظاهرات که گفته می‌شود بزرگ‌ترین راهپیمایی اعتراضی مخالفان بعد از سرکار آمدن دولت جدید است توسط اتحادیه‌های صنفی برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش الجزیره،آنها نخست‌وزیر مراکش را به ناموفق بودن در اجرای عدالت اجتماعی که قولش را داده بود و با اتکای به آنها حزبش به قدرت رسید؛ متهم می‌کنند.

نماینده سوسیالیست مخالف دولت، حسن طارق کفت:"بیش از 500هزار نفر تظاهرکننده خواستار آغاز برنامه‌ای واقعی از سوی دولت‌اند که بیماری‌های اجتماعی کشور را هدف قرار بدهد."

او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانس‌پرس اظهار داشت:"اتحادیه‌های صنفی با هم متحد شده‌اند و پیام خطاب به دولت واضح است:  باید استراتژی‌اش را تغییر دهد".

رهبران انجمن‌های صنفی از دولت خواسته‌اند گفت‌وگوهایی را برای بهبود دستمزد و شرایط اجتماعی آغاز کند.

بنا به گزارش بانک‌جهانی که این ماه منتشر شد در این کشور تقریبا نیمی از جمعیت 15 تا 29 سال نه  کار دارند نه به مدرسه می‌روند.

دولت مراکش درگیر بحرانی است که در اثر خشکسالی و کاهش درآمد حاصل از گردشگری رو‌به روست.درآمدهای بخش گردشگری ، انتقال پول توسط مراکشی‌ةای مقیم خارج و صادرات فسفات بزرگ‌ترین منبع درآمد این کشورند.

 

کد خبر 172219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز