دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: خدمات سطح یک دندانپزشکی به تعهدات بیمه پایه اضافه می‌شود.

محمدرضا طریقت منفرد، معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، با بیان این خبر گفت: یکی از وظایف وزارت رفاه و تأمین اجتماعی تعریف خدمات بیمه‌ پایه است و ما درصدد هستیم که قرار گرفتن خدمات دندانپزشکی  در بسته بیمه پایه در شورای عالی بیمه را مطرح و پیگیری کنیم.

طریقت با اشاره به این که وزارت رفاه تا امروز وظایف بهداشتی نداشته، افزود: با توجه به اینکه برای وزارت رفاه،  وظایف بهداشتی در نظر گرفته نشده، این وزارتخانه منبعی برای هزینه کردن در این بخش در اختیار ندارد.

وی در پاسخ به این که مداخله دولت و افزودن به بسته بیمه پایه سبب ایجاد هزینه برای دولت می‌شود توضیح داد: بیمه‌ها در حال حاضر نیز وابسته به دولتند. در واقع به جز بیمه تأمین اجتماعی سایر خدمات بیمه درمانی از سوی دولت حمایت می‌شود این امر دخالت دولت را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

به اعتقاد معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه هم اکنون 30 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات بیمه‌ای دولتی هستند که در صورت کاهش مداخله دولت در بیمه درمان تمامی این 30 میلیون نفر دچار مشکلات جدی در بخش درمان خواهند شد.

وی افزود: باید کوشش شود تا با ترویج بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از بروز این بیماری‌ها به ویژه در کودکان زیر 12 سال از بروز بیماری‌‌های ثانوی در کشور جلوگیری شود، چرا که هزینه درمان در سایر بیماری‌‌ها چندین برابر هزینه‌ای است که بهداشت دهان و دندان بر دوش دولت می‌گذارد.

کد خبر 17184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز