سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

همشهری آ‌نلاین: مشاور پیش‌بینی رییس سازمان هواشناسی کشور از کاهش 7 درجه‌ای دمای هوا و وزش باد و بارش باران شدید در تهران و احتمال آب‌گرفتگی در پایتخت خبر داد.

مهندس رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که توده گرد و خاکی که هم‌اکنون تهران را فرا گرفته است از نوار غربی و شمال غرب وارد کشور شده و اوج آنرا در روز دوشنبه در استان‌های غربی شاهد بودیم که موج خیلی ضعیفی از آنرا در تهران هم‌اکنون داریم.

وی با اشاره به این که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هسته جدید گرد و غبار در عراق شکل می‌گیرد و از روز چهارشنبه نوار غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد تاکید کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم مجددا در استان‌های غربی شاهد افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق باشیم.

 مشاور پیش‌بینی رئیس سازمان هواشناسی کشور از تشکیل یک سامانه قوی بارشی بر روی ترکیه خبر داد و گفت: این سامانه مناطق غربی و نیمه شمالی کشور را تحت تاثیر قرار داده است .

 وی افزود: بر این اساس در روز چهارشنبه ( 3 خرداد) در استانهای تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار باران، وزش باد، رعد و برق و احتمالا تگرگ پیش‌بینی می‌شود که بارش در روز سه‌شنبه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، تهران، مرکزی و در روز چهارشنبه در شمال سمنان، شرق تهران، شمال خراسان رضوی و استانهای گلستان و خراسان شمالی از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به این که سامانه مذکور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دامنه‌های جنوبی البرز و بخصوص تهران را فرا می‌گیرد خاطرنشان کرد: بر این اساس از بعد از ظهر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه به سبب وزش باد شدید و بارش شدید باران در سطح تهران، احتمال شکستن درختان و آب گرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست که در این خصوص هشدارهای لازم به شهرداری تهران داده شده است.

 وی به وضع دمای تهران اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته شاهد افزایش دما در پایتخت بودیم که این گرما هنوز فروکش نکرده است اما پیش‌بینی می‌شود تا روز پنجشنبه کاهش قابل ملاحظه دما را در نیمه شمالی کشور بخصوص تهران شاهد باشیم که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود حداکثر دمای هوا در پایتخت در این مدت تا 7 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

 مشاور پیش‌بینی رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: بخشی از کاهش دید افقی در تهران مربوط به گرد و خاک، بخشی غبار و بخشی ابرناکی است هرچند میزان گرد و خاک هوای تهران در حد توده هفته گذشته نیست.

کد خبر 171588
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز