همشهری آنلاین: فوتبال آلمان همچنان در شوک شکست بایرن مونیخ از چلسی در فینال لیگ قهرمانان به سر می‌برد. هشت بازیکن دلسرد مونیخ راهی اردوی تیم ملی آلمان می‌شوند و حال، سرمربی آلمان باید قابلیت‌های روانشناختی خود را به کار بندد.

low

شنبه شب (30 اردیبهشت) بود که بازیکنان مونیخ پس از شکست تلخ در برابر چلسی در فینال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا اشک‌ریزان در چمن استادیوم فرو رفتند.

روز جمعه (5 خرداد) قرار است باستیان شواین‌اشتیگر و یارانش به اردوی تیم ملی فوتبال آلمان بپیوندند تا هر چه سریع‌تر برای تمرینات و بازی‌های تدارکاتی آماده شوند. تیم ملی فوتبال آلمان اردوی خود را با حضور ۱۷ ملی‌پوش در جنوب فرانسه آغاز کرده است.
ناکامی دردآور بایرن مونیخ در نبرد فینال بر تدارکات یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان سایه‌ای تیره و سنگین انداخته و ماموریت او را بیش از پیش دشوار کرده است. حال او باید دانسته‌ها و توانایی‌های خود در عرصه روانشناسی را به کار ببندد و شاگردانش را با روحیه و جانی تازه روانه میدان کند.

"شربت جادویی در کار نیست"

اولیور بیرهوف، مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال آلمان روز یکشنبه (31 اردیبهشت)، یک روز پس از ناکامی مونیخ، در رابطه با کمک‌های روحی گفت: «ما شربت جادویی نداریم که همه را فوری سر حال بیاورد. ما با یک فرایند سر و کار داریم و باید به بازیکنان چند روزی فرصت بدهیم.»

وی افزود: «ما روحیه‌ بازیکنان را خواهیم ساخت. تغییر آب و هوا بر آنها اثری مثبت خواهد گذاشت و فراموش نکنیم که این بازیکنان می‌توانند به همراه آلمان عنوان قهرمانی اروپا را کسب کنند.»

یواخیم لو نیز خود در گفت‌وگو با شبکه ۲ تلویزیون آلمان ZDF، به حمایت از شاگردانش برخاست و تصریح کرد: «ملی‌پوشان مونیخی ما چند روزی وقت لازم دارند و بعد از آن توجه و نیروی خود را بر هدفی تازه متمرکز خواهند کرد.»

سرمربی آلمان معتقد است که شاگردانش می‌توانند به سرعت نقش و مسئولیت لازم را برعهده بگیرند، زیرا تا کنون بارها ثابت کرده و نشان داده‌اند که توانایی این کار را دارند.

نقش کلیدی شواین‌اشتایگر

یکی از چهره‌های غم‌انگیز فینال لیگ قهرمانان، باستیان شواین‌اشتایگر، هافبک خلاق و کارگردان بایرن مونیخ بود که ضربه‌ پنالتی خود را هدر داد؛ ضربه‌ای که می‌توانست سرنوشت بازی را رقم بزند.

با توجه به نقش کلیدی این بازیکنان در تیم ملی فوتبال آلمان، برخی کارشناسان این نگرانی را مطرح کردند که شاید این ستاره‌ ۲۷ ساله نتواند به سرعت و آن‌طور که باید و شاید، افسردگی ناشی از ناکامی‌های فصل گذشته را هضم کند.

یواخیم لو این نگرانی‌ها را بی‌اساس می‌داند و در باره شواین‌اشتایگر می‌گوید: «او به شخصیتی پخته بدل شده. او توانایی‌ها و قابلیت‌های خود را باز خواهد یافت. ما به شواین‌اشتایگر نیازمندیم. او بازیکنی راهبر و راهنما است که بدون شک به مسئولیت‌هایی که بر دوش دارد، عمل خواهد کرد.»

شواین‌اشتایگر

به‌رغم این خوشبینی‌ها، سرپرستان بایرن مونیخ بر این باورند که ملی‌پوشان مونیخی به این زودی‌ها شکست تلخ دیدار فینال را هضم نخواهند کرد. به گفته‌ یوپ هاینکس، سرمربی بایرن مونیخ، وقتی ملی‌پوشی توانمند و درخشانی چون شواین‌اشتایگر پنالتی را هدر می‌دهد، زمان نیاز دارد تا این موضوع را برای خود حل کند و پرونده‌ آن را ببندد.

سرمربی تیم ملی آلمان در وبسایت فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرده که پس از پیوستن ملی‌پوشان مونیخی به اردو ارزیابی نهایی خود را خواهد داد و اگر لازم ببیند، به برخی بازیکنان فرصت و زمان بیشتری برای استراحت خواهد داد.

به گزارش دویچه‌وله، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان اعضای نهایی تیمش را که قرار است در جام ملت‌های اروپا راهی میدان شوند، تا پایان ماه مه اعلام خواهد کرد. در حال حاضر هشت بازیکن در باشگاه بایرن مونیخ توپ می‌زنند که عبارتند از: فیلیپ لام (کاپیتان تیم ملی و بایرمونیخ)، باستیان شواین‌اشتایگر، هولگر بادشتوبر، ژروم بوآتنگ، مانوئل نویر، تونی کروس، توماس مولر و ماریو گومز.

روز شنبه (6 خرداد) تیم ملی فوتبال آلمان برای انجام دیداری آزمایشی به مصاف سوئیس خواهد رفت، اما بعید به نظر می‌رسد که ملی‌پوشان مونیخی با توجه به هفته‌های سخت و سنگینی که پشت سر گذاشته‌اند، روانه میدان شوند.

 

کد خبر 171562
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز