همشهری‌آنلاین: اولین جایزه‌ رسانه‌ای اتحادیه اروپا ساعتی قبل در حاشیه‌ شصت و پنجمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم کن به اصغر فرهادی ـ کارگردان ایرانی ـ برای پروژه‌ جدیدش اهدا شد.

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی

ایسنا نوشت: آندرولا واسیلیو کمیسر اتحادیه اروپا در امور آموزش، فرهنگ، چندزبانی و جوانان ـ پیش از این اعلام کرده بود که این جایزه را امروز ـ یکشنبه 20 مه ـ‌ 31 اردیبهشت ماه ـ همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کن به اصغر فرهادی و الکساندر ماله-گی تهیه‌کننده فیلمش از شرکت فرانسوی «ممنتو فیلمز» اعطاء می‌کند.

جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا برای پروژه جدید اصغر فرهادی است که قرار است پاییز امسال به زبان فرانسوی در فرانسه ساخته شود.

بر اساس گزارش ایسنا، اصغر فرهادی در این مراسم پیش از دریافت ‌جایزه‌اش در سخنانی با ابراز خرسندی از اتفاقی که برای فیلمنامه جدیدش افتاده است از دست‌اندرکاران جایزه‌ رسانه‌ای اتحادیه اروپا تشکر کرد.

فرهادی با اشاره به فیلم جدیدش که برای آن جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا را دریافت کرده است، گفت: برای من حرف زدن درباره فیلم‌هایی که ساخته‌ام سخت است، چه برسد به اینکه قبل از اینکه فیلمی ساخته شود بخواهیم درباره‌ی آن صحبت کنم. صحبت کردن درباره‌ فیلم ساخته نشده، مثل این است که بخواهیم درباره بچه‌ای که به دنیا نیامده‌ است و ویژگی‌هایش صحبت کنیم.

وی ادامه داد: می‌توانم امید داشته باشم، فیلم جدیدم با بازیگرانی که دارد مانند ماریون کوتیار، طاها رحیم و یک بازیگر ایرانی ـ که اضافه خواهد شد ـ تماشاگران خوبی در دنیا داشته باشد.

در مراسم اهدای اولین جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا، حسن نجاریان و سینماگران ایرانی چون غلامرضا موسوی، همایون اسعدیان، علی معلم،‌ سیف‌الله صمدیان،‌ مجید جوزانی، محمد اطبایی، جهانگیر الماسی، حسن معززی‌نیا و جمعی از شاگردان مدرسه کارگاه فیلم سازی اصغر فرهادی حضور داشتند.

more  جزییات فیلم جدید فرهادی در کن؛ ماریو کوتیلار در فیلم اصغر فرهادی

انتخاب بازیگر مرد فیلم فرهادی

بازیگر مرد تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی هم مشخص شد. مسئولان سازنده جدیدترین اثر اصغر فرهادی روز گذشته اعلام کردند

که  بازیگر فرانسوی فیلم‌های سینمایی «پیغامبر»، «طلای سیا» و «عقاب» در جدیدترین فیلم سینمایی فرهادی که پاییز سال جاری در فرانسه کلید می‌خورد بازی می‌کند.

 

طاهر رحیم

طاهر رحیم بازیگر مرد فیلم جدید اصغر فرهادی

ماریو کوتیلار

ماریو کوتیلار بازیگر اصلی زن فیلم جدید اصغر فرهادی

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی لو فیگارو، طاهر رحیم پیش این برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «پیغامبر» توانسته جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد مراسم اهدای جوایز «سزار» که به عنوان اسکار فرانسه به شمار می‌آید را به خود اختصاص دهد.

الکساندر موله گای؛ تهیه‌کننده شرکت فیلمسازی «ممنتو فیلمز» که در حال حاضر برای فروش حق امتیاز اکران بین المللی جدیدترین فیلم سینمایی اصغر فرهادی در بازار فیلم شصت و پنجمین دوره جشنواره کن حضور دارد، پیش از این در تاریخ 28 اردیبهشت (17 مه) بهار سال جاری به صورت رسمی اعلام کرده بود که ماریون کوتیار؛ بازیگر فیلم‌های سینمایی «نیمه شب در پاریس» (Midnight in Paris)، «تلقین» (Inception) و «ماهی بزرگ (Big Fish) «در جدیدترین پروژه سینمایی فرهادی ایفای نقش می‌کند.

ماریون کوتیار نیز که اکنون برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «زنگ و استخوان» (Rust and Bone) در شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارد پیش از این در سال 2007 میلادی برای بازی در نقش «ادیت پیاف»؛ خواننده صاحب نام فرانسوی در فیلم سینمایی «زندگی مانند گل سرخ (La Vie en Rose) «وفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در مراسم های اهدای جوایز اسکار، بفتا، سزار و گلدن گلوب شده است.

کد خبر 171283
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز