سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم جدید عباس کیارستمی به همراه آثار فاخر سینمای جهان در جشنواره‌ انجمن فیلم آمریکا نمایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، برگزارکنندگان جشنواره انجمن فیلم آمریکا از برترین آثار حاضر در جشنواره‌ فیلم کن و نامزدهای احتمالی جایزه اسکار خارجی برای حضور در این جشنواره دعوت کردند.

فیلم «مثل یک عاشق» کیارستمی که امسال در جشنواره‌ کن یکی از نامزدهای دریافت نخل طلا بود، داستان یک دانشجوی جامعه‌ شناسی را روایت می‌کند که هزینه‌ تحصیل خود را از طریق کار به عنوان محافظ شخصی تامین می‌کند و تاراشی اوکونو نیز نقش یک پروفسور میانسال را ایفا می‌کند.

فیلم‌ «سهم فرشته» ساخته‌ «کن لوچ»،‌ «واقعیت» به کارگردانی ماتئو گارونه (برنده‌ جایزه هیات‌داوران کن)، شکار ساخته‌ توماس وینتربرگ، «در کشوری دیگر» از «هونگ سانگ سو» نیز از مهمترین فیلم‌های حاضر منتخب کن در جشنواره فیلم انجمن آمریکا هستند.

از مهمترین فیلم‌های رقابت‌کننده در بخش اسکار خارجی که در جشنواره انجمن فیلم آمریکا نیز حضور خواهند داشت می‌توان به فیلم‌های «رسوایی سلطنتی» از دانمارک‌، «عشق» از اتریش‌، «بارابارا» از آلمان‌، «آنسوی تپه‌ها» از رومانی،‌ «خون، خون من» از پرتغال،‌ «سزار باید بمیرد» از ایتالیا‌ و «پیتا» برنده شیر طلای جشنواره فیلم ونیز از کره‌جنوبی اشاره کرد.

جشنواره انجمن فیلم آمریکا روز اول نوامبر (11 آبان) با نمایش فیلم «هیچکاک» کار خود را آغاز می‌کند و روز هشتم نوامبر(18 آبان) با فیلم‌«لینکلن» به کار خود خاتمه می‌دهد.

همچنین قرار است از «ماریو کوتیلار»، بازیگر برنده‌ جایزه اسکار طی مراسمی و با نمایش فیلم «استخوان و زنگار» تقدیر شود.

 

کد خبر 188044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز