همشهری‌آنلاین: «ماریو کوتیلار»، بازیگر سرشناس برنده‌ جایزه‌ اسکار در فیلم جدید «اصغر فرهادی» مقابل دوربین خواهد رفت.

کوتیلار

ایسنا نوشت: کمپانی «ممنتو فیلمز» که تهیه و تولید پروژه‌ فیلم جدید «اصغر فرهادی» را در اختیار دارد روز گذشته (پنج‌شنبه) در جشنواره‌ کن اعلام کرد، «ماریو کوتیلار» بازیگر فرانسوی برنده‌ اسکار نقش اصلی فیلم جدید فرهادی خواهد بود.

«الکساندر ماله گی» از مقامات ارشد کمپانی «ممنتو فیلمز» در این‌باره اعلام کرد: از اینکه ماریو کوتیلار در این ماجراجویی شگفت‌انگیز به ما پیوسته است بسیار خوشحالم.

به گزارش اسکرین دیلی، «ماله گی» که توزیع فیلم‌های قبلی فرهادی «جدایی نادر از سیمین» و «درباره‌ الی» را در فرانسه برعهده داشته برای اولین‌بار است که تهیه‌کننده‌ فیلمی از فرهادی می‌شود.

کمپانی «ممنتو فیلمز» از هم‌اکنون در جشنواره‌ کن حق پخش فیلم جدید فرهادی را برای توزیع‌کنندگان بین‌المللی به فروش گذاشته است.

این فیلم که هزینه‌ 11 میلیون یورویی برای ساخت آن اختصاص یافته است از پاییز امسال در پاریس مقابل دوربین خواهد رفت. این برای اولین‌بار است که اصغر فرهادی در خارج از ایران فیلم می‌سازد.

بر اساس این گزارش، جزئیات پروژه فیلم جدید فرهادی در حالی هنوز اعلام نشده است که این کارگردان برنده‌ اسکار نگارش فیلمنامه را به پایان رسانده است. با این حال «الکساندر ماله گی» اعلام کرده است این فیلم اثری اجتماعی عاطفی در حال و هوای «جدایی نادر از سیمین» خواهد بود که با پیچیدگی‌هایی که در داستان آن وجود دارد، دارای حس تعلیق است که مخاطب را تا انتها با خود می‌کشاند.

اصغر فرهادی در گفت‌وگو با مجله‌ «فیلم فرانسه» اعلام کرد: هدف من این است که بیننده‌ فیلم من به جای گرفتن پاسخ، با طرح پرسش مواجه شود. چیزی که دنیای امروز بیش از هرزمانی به آن نیاز دارد. دادن پرسش‌های جدید به پاسخ‌های قدیمی. شاید این سینما را بتوان سینمای کنجکاو نامید.

«ماریو کوتیلار» که روز گذشته برای فیلم نامزد نخل طلای «استخوان و زنگار» ساخته‌ «ژاک آئودیار» پا بر روی فرش قرمز جشنواره‌ کن گذاشت، در سال 2007 با فیلم «زندگی صورتی» موفق به کسب جایزه‌ اسکار، گلدن‌گلوب و جایزه‌ سزار بهترین بازیگر زن شد. وی در سال 2004 مورد تقدیر ویژه‌ جشنواره‌ کن قرار گرفت.

این بازیگر 37 ساله که در آخرین فیلم وودی آلن با عتوان «نیمه‌شب در پاریس بازی کرده است، هم‌اکنون در پروژه‌ فیلم «شوالیه‌ تاریکی برمی‌خیزد» مقابل دوربین رفته است.

کد خبر 170884
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز