شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۹
۰ نفر

با اعلام فهرست نامزدهای بخش‌های اصلی شصت و ششمین جشنواره فیلم کن، نام دو ایرانی (اصغر فرهادی و محمد رسول اف) در این فهرست دیده می‌شود.

اصغر فرهادی


این در حالی است که سینمای ایران نماینده رسمی در بخش اصلی جشنواره کن امسال ندارد. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، تیه‌ری فرمو، مدیر جشنواره فیلم کن در نشستی مطبوعاتی در پاریس، فیلم‌های راه‌یافته به بخش رقابتی این جشنواره را معرفی کرد. در این فهرست اصغر فرهادی در بخش اصلی و محمد رسول‌‌اف در بخش نوعی نگاه حضور دارند. جشنواره کن امسال به ریاست استیون اسپیلبرگ، فیلمساز آمریکایی برگزار می‌شود و اودری توتو، بازیگر فرانسوی به‌عنوان مجری مراسم افتتاحیه و اختتامیه به روی سن می‌رود. این در حالی است که ساعاتی پیش از اعلام اسامی نامزدها اعلام شد «حلقه بلینگ» ساخته سوفیا کوپولا به‌عنوان فیلم افتتاحیه بخش نوعی نگاه به نمایش در می‌آید.

شصت و ششمین جشنواره فیلم کن از 15‌می (25اردیبهشت) با نمایش «گتسبی بزرگ» اثر باز لورمان شروع به‌کار می‌کند و 26‌می (5خرداد) با نمایش فیلم فرانسوی «زولو» ساخته ژروم سال به پایان می‌‌رسد. در بخش نمایش ویژه نیز علاوه بر «آخرهفته قهرمان» ساخته رومن پولانسکی و «بزرگ‌ترین مسابقه محمد علی» ساخته استفن فریزر و «فریب‌خورده و رهاشده» ساخته جیمز توباک و «قلب پرطپش را خاموش کن» ساخته روبرتو مینرونی حضور دارند.

کد خبر 209978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز