همشهری‌آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا در مراسم افتتاحیه اجلاس گروه 8 در مریلند بار دیگر بر رویکرد دوگانه غرب در قبال ایران صحه گذاشت و اعلام کرد کشورهای عضو گروه 8 درخصوص راهکار ترکیبی "تحریم و مذاکره" در برابر ایران اتفاق نظر دارند.

مهر به نقل از "سی بی اس" نوشت: باراک اوباما که میزبانی اجلاس گروه 8 را بر عهده دارد در مراسم افتتاحیه این اجلاس در مریلند آمریکا در ادامه سیاست‌های دوگانه غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران گفت : کشورهای عضو گروه 8 درخصوص راهکار ترکیبی "تحریم همراه با مذاکرات دیپلماتیک" در قبال ایران اتفاق نظر دارند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: رهبران گروه 8 به راهکار مذکور متعهد هستند و ما امیدواریم مسئله هسته‌ای ایران از طریق مسالمت آمیز و با احترام به تمامیت ارضی و حقوق بین المللی ایران حل و فصل شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه رهبران گروه 8 در خصوص حق ایران در بهره مندی از انرژی هسته‌ای توافق نظر دارند، در عین حال با نادیده گرفتن همکاری مستمر و شفاف ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و تاکید این نهاد بر نبود هیچ مدرکی که صحت ادعاهای غربی‌ها را ثابت کند، مدعی شد اما ایران تا کنون نتوانسته است جامعه جهانی را متقاعد کند که برنامه هسته‌ایش صلح آمیز است.

کد خبر 171166
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز