گروه شهری: پیش‌بینی سامانه‌های جهانی هواشناسی نشان می‌دهد که احتمالا باران در اواسط هفته جاری آلودگی ناشی از گردوغبار عربی را که در هفته گذشته باعث بروز وضعیت اضطرار در بسیاری از شهرهای کشور شده بود، از چهره شهرها بشوید.

هوای تهران و بسیاری از شهرهای کشور در هفته گذشته به مرز اضطرار رسید و سازمان‌ها و نهادهای پزشکی نسبت به تردد بیماران قلبی و افراد مسن و کودکان در شهرها و مناطق مختلف کشور، هشدارهای جدی دادند.بررسی نقشه‌های پیش یابی حاکی از آن‌است که در طول هفته آینده بسیاری از مناطق کشور شاهد بارش باران بهاری خواهند بود. شهرهای تهران و تبریز، اصفهان و خرم آباد و مشهد و بسیاری دیگر از شهرها از امروز شاهد هوایی نیمه‌ابری خواهند بود که این پدیده در استان‌های شمالی کشور همراه با بارش پراکنده خواهد بود.

روز دوشنبه از حجم ابرها در نیمه شمالی کشور کاسته خواهد شد، اما روز سه‌شنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور، بسیاری از شهرها در مناطق مرتفع شاهد بارش باران خواهند بود. هوای بسیاری از شهرهای کشور در طول هفته آینده، تغییر دمای محسوسی نخواهد داشت و در برخی شهرها نیز افزایش دما را شاهد خواهند بود. بیشینه دمای هوای تهران برای امروز 31درجه سانتی‌گراد و کمینه دما نیز 15درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

همچنین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بیشینه دمای هوا در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه به‌ترتیب، 31، 33 و 32 درجه باشد. براساس این پیش‌بینی شهرهایی مانند اهواز، آبادان و بوشهر نیز پس از تجربه دمای 46 و 47 درجه در روزهای یکشنبه و دوشنبه، روز سه‌شنبه احتمالا شاهد بارش باران خواهند بود و دمای هوا تا 5 درجه کاهش خواهد یافت. براساس گزارش پایگاه‌های بین‌المللی هواشناسی، در هفته آینده بارش باران تنها به نیمه شمالی کشور محدود نخواهد شد و با ورود یک سامانه بارشی به کشور، بسیاری از شهرهایی که در هفته گذشته شاهد گرد و غبار بودند، به‌تدریج با بارش‌های پراکنده بهاری، هوایی تلطیف شده‌تر را تجربه خواهند کرد. 

کد خبر 170958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز