همشهری آنلاین: دبیر کل سازمان ملل ضمن محکوم کردن انفجارهای اخیر سوریه، گروه القاعده را مسئول این انفجارها دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری راشا تودی، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در دیدار گروهی از جوانان در مقر این سازمان در نیویورک اعلام کرد که گروه تروریستی القاعده مسئول انفجارهای انتحاری هفته گذشته پایتخت سوریه است که به کشته و زخمی شدن صدها تن انجامید.

وی با تاکید بر اینکه القاعده مشکلات بسیار خطرناکی برای منطقه به وجود آورده است، افزود: چند روز پیش دو حمله انتحاری بزرگ و خطرناک در سوریه انجام گرفت، من بر این باور هستم که القاعده مسئول این حملات بوده و این گروه بار دیگر مشکلات زیادی برای منطقه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به وجود ناظران بین‌المللی در سوریه، اظهار کرد: وجود صلح‌بانان بین‌المللی در سوریه باعث کاهش شدید خشونت‌ها در این کشور شده، اما این خشونت‌ها هم‌چنان وجود دارد و به طور کامل قطع نشده است.

بان‌ کی مون همچنین با تاکید بر ضرورت توقف خشونت‌ها و حمایت از غیر نظامیان سوری، عنوان داشت: بیش از 10 هزار تن تاکنون در خشونت‌های سوریه کشته شده‌اند که این آمار تکان‌دهنده‌ای است.

در دو انفجار بسیار مهیبی که هفته گذشته در دمشق روی داد که به کشته و زخمی شدن صدها تن از شهروندان سوریه انجامید. مواد و شیوه به کار رفتن آن در این انفجارها همانند انفجارهای انتحاری بود که القاعده در عراق انجام داده است.

کد خبر 170897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز