پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به شرایط کنونی داروهای مخصوص افرادی که پیوند عضو داشته اند به ویژه داروهای گران قیمت تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حسن امامی رضوی روز پنجشنبه در نهمین همایش نفس ویژه بزرگداشت پیوند اعضا در دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: بیمارانی که عضوی را دریافت کرده اند، می توانند، از طریق بیمه داروهای مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه اکنون هیچ مرزی برای افزایش پیوند عضو نداریم، یادآور شد: در سال های گذشته به دلیل کمبود اعتبارات، پیوند عضو با محدودیت هایی انجام می شد. اما اکنون مسئله کمبود اعتبار در این زمینه برطرف شده و ما خواهان افزایش پیوند عضو برای بیماران به ویژه افراد با شرایط خاص و بحرانی در کشور هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه اکنون 15 مرکز پیوند عضو را در کشور انجام می دهند، افزود: 44 مرکز نیز کار برداشت عضو قابل اهدا را از افرادی که مرگ مغزی شده اند انجام می دهند.

امامی رضوی گفت: تا سال 90، 100 هزار پیوند عضو در کل کشور انجام شده و امیدواریم با فرهنگسازی در این عرصه، این کار روز به روز افزایش یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: بیمارستان مسیح دانشوری و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله مراکزی هستند که به عنوان رکن و قطب اصلی پیوند عضو در کشور محسوب می شوند.

وی درمورد رقم عدم رضایت پیوند عضو در کل کشور گفت: 63 درصد از افرادی که پیوند عضو به آنها پیشنهاد شده به انجام این کار رضایت نمی‌دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اگرچه تمام شرایط برای پیوند عضو و هدیه دادن زندگی به بیماران امکانپذیر است، اما باید کارهای فرهنگی برای جلب رضایت همگان در این زمینه انجام شود.

امامی رضوی تاکید کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز با تمام امکانات خود از پیوند عضو حمایت کرده و در حد توان شرایط و اعتبارات لازم را در اختیار جامعه پزشکی قرار می‌دهد

کد خبر 170847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز