چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سرانجام تکلیف اجرای نمایش سالن اصلی مشخص شد. سالن اصلی تئاتر شهر از ابتدای سال‌جاری تنها میزبان نمایش «شعله در زمهریر» به‌مدت 2 هفته بوده‌است و پس از آن این سالن خالی بود تا اینکه دیروز روابط‌عمومی تئاتر شهر اعلام کرد با حضور پیشکسوتان تئاتر ایران نمایش «خواجه نصیرالدین طوسی» به کارگردانی سید عظیم موسوی در تالار اصلی به صحنه می‌رود.

برنامه بدون برنامه

اگر به اسفند ماه سال گذشته برگردیم به خبری می‌رسیم که ازسوی روابط عمومی تئاتر شهر اعلام شد. در این خبر اسامی نمایش‌های مصوب اجرای عمومی در مجموعه تئاتر شهر برای 4ماه اول سال1391 اعلام شد. در بین اسامی ای که برای اخذ مجوز به شورای نظارت و ارزشیابی ارائه شده بود اسم نمایش خواجه نصیرالدین طوسی به چشم نمی‌خورد بلکه قرار بود نمایش‌های «عشق و عالیجناب» به کارگردانی حسین پاکدل، «پول نمی دم پول نمی دم» به کارگردانی مسعود دلخواه و «جنایت در بولوار» به کارگردانی سهراب سلیمی در سالن اصلی روی صحنه بروند.با وجود اینکه برنامه سالن اصلی در سال جدید از اسفندماه سال گذشته مشخص شد اما این سالن پس از اجرای نمایش «مشروطه بانو» به کارگردانی حسین کیانی از 26 اسفندماه تا به امروز خالی ماند.

نمایش «پرواز 707» به کارگردانی داوود رشیدی با متنی از احمدرضا احمدی یکی دیگر از گزینه‌های اجرا بعد از نمایش مشروطه بانو بود که رشیدی از اجرای این نمایش انصراف داد. نمایش دیگری که کاندیدای اجرا در سالن اصلی بود نمایش عشق و عالیجناب به کارگردانی حسین پاکدل بود که در سی‌امین جشنواره تئاتر فجر جوایزی را کسب کرده‌بود. مواردی که شورای نظارت بر این نمایش لحاظ کرد باعث شد که پاکدل از اجرای این نمایش منصرف شود سهراب سلیمی هم از اجرای نمایش جنایت در بولوار منصرف شد تا اینکه نمایش شعله در زمهریر به کارگردانی محمدرضا مداحیان روی صحنه رفت؛ نمایشی که پیش از این بارها و بارها در سالن‌های مختلف به مناسبت ایام فاطمیه اجرا شده بود.

به‌نظر می‌رسد که شورای جدید هنری تئاتر شهر متشکل از سیدصادق موسوی، حسین عاطفی، علی موذنی، شهرام کرمی و محمدرضا الوند قرار نیست به مصوبه گروه قبلی شورای هنری پایبند بمانند. در این دوره حتی خبر از نمایش جدید امیر دژاکام به نام «متعادل گنگ» به گوش رسید که متن این نمایشنامه توسط شورای حمایت رد شد تا در این مدت سالن اصلی تئاتر شهر تنها میزبان مراسم اختتامیه جشنواره‌های مختلف باشد.

زمان دقیق مشخص نیست

در خبری که از سوی روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر به رسانه‌ها ارسال شده‌است زمان دقیق اجرای ‌نمایش خواجه نصیرالدین طوسی هنوز مشخص نشده و تعیین‌ زمان این اجرا به روزهای آینده موکول شده‌است. این نمایش تاثیر خواجه نصیرالدین طوسی در دوره اسماعیلیان و مغولان را نشان می‌دهد. سید عظیم موسوی درباره این نمایش گفت: در این اثر نمایشی، نگاه حماسی به زندگی خواجه نصیر الدین طوسی داشته ایم و سعی کرده ایم با تکیه براین دیدگاه از نظر شکل اجرایی، طراحی صحنه و موسیقی به فضا شکل حماسی دهیم که می‌تواند برای تماشاگران دارای جذابیت‌های فراوانی باشد.به گفته کارگردان این نمایش حضور بازیگران پیشکسوت و قدیمی تئاتر ایران که سال‌ها از صحنه تئاتر دور بوده‌اند یکی از ویژگی‌های این اثر نمایشی است. آتش تقی‌پور، محسین حسینی، محمد ساربان، سعید میناروش، خسرو احمدی، خسروبامداد، صادق توکلی، عصمت رضاپور، محمود راسخ‌فر، سعید نوراللهی، محمد علایی، مهدی آگاهی، یاسمن نصرتی و مهدی نصری به‌عنوان بازیگر در این اثر شرکت دارند.

کد خبر 170688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز