دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت ایمنی هر چه بیشتر ساختمان‌های عمومی، در مورد شرایط ناایمن ساختمان تئاترشهر هشدار داد.

به گزارش ایسنا، کارشناسان واحد پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران در بررسی‌هایی که در سال‌های اخیر درباره مجموعه تئاترشهر انجام داده‌اند، موارد ناایمن این مکان فرهنگی را به مسئولان مربوطه اعلام کرده‌اند.

این بررسی‌ها که از اردیبهشت سال 87 تاکنون ادامه داشته است، نشان می‌دهد نواقصی در سامانه کشف و اعلام آتش‌سوزی، شبکه آب آتش‌نشانی، خاموش کننده‌ها و سیستم برق و گاز این ساختمان وجود دارد.

بر اساس تذکراتی که به مدیریت تئاترشهر داده شده است، طراحی و نصب سامانه کشف، هشدار و اعلام خودکار و دستی آتش‌سوزی در این ساختمان ضروری است و کارکنان مجموعه تئاترشهر هم باید آموزش‌های لازم را در خصوص چگونگی خاموش‌کردن آتش فرا بگیرند.

سازمان آتش‌نشانی همچنین درباره جمع‌آوری ضایعات، وسایل فرسوده و مستعمل، اصلاح و تکمیل شبکه آب آتش‌نشانی، نصب فایرباکس، فایر هوزریل و خاموش‌کننده آب و گاز، در ساختمان تئاترشهر تذکرات ایمنی لازم را ارائه کرده است.

رفع نواقص موجود در شبکه برق و گاز از دیگر مواردی است که برای تامین ایمنی بیشتر این ساختمان پر اجتماع باید لحاظ شود.

بنابر اعلام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران، مدیریت منطقه یک عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران در نامه‌هایی که در سال‌های اخیر برای مدیریت این تئاتر ارسال کرده است، خواستار ارتقاء سطح ایمنی این مکان فرهنگی و پر تردد شده است.

سازمان آتش‌نشانی براساس وظایف خود، شرایط ایمنی در اماکن مختلف به ویژه ساختمان‌های عمومی و پر رفت و آمد را بررسی می‌کند تا در حد امکان از وقوع آتش‌سوزی و دیگر حوادث خسارت بار جلوگیری شود اما به دلیل نبود قوانین و مقررات پیشگیرانه لازم و به علت اینکه ضمانت اجرایی محکمی برای اجرای اصول ایمنی وجود ندارد، تذکرات و توصیه‌های سازمان آتش‌نشانی درباره موارد ایمنی مورد توجه مالکان و مسئولان برخی اماکن قرار نمی‌گیرد که این مساله می‌تواند حوادث نگران‌کننده‌ای را در پی داشته باشد.

 

کد خبر 161080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز