همشهری‌آنلاین: رییس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان اهواز با بیان این‌که براساس تصمیم مسوولان کشور عینک آفتابی یکی از اقلام ممنوع وارداتی کشور اعلام شده است، گفت: همه اقلام عینک وارداتی است و اگر چه این تصمیم هنوز تاثیر خاصی بر بازار عینک نگذاشته است اما در ماه‌های آینده و با افزایش گرایش مردم نسبت به خرید عینک آفتابی، احتمال کمبود عینک در بازار وجود دارد.

غلام‌علی آهنکوب‌نژاد اظهار کرد: البته به دلیل این‌که فروشندگان عینک، عینک خریداری شده در گمرک و یا انبار دارند هنوز کمبود خاصی از نظر عینک آفتابی در بازار احساس نمی‌شود.

وی افزود: نرخ‌نامه خاصی در این اتحادیه وجود ندارد و قیمت عینک به قیمت خرید آن بستگی دارد و نرخ عینک‌ها با توجه به آغاز شدن فصل گرما تغییری نمی‌کند و نرخ عینک بیشتر به نرخ ارز و نوسانات آن بستگی دارد.

آهنکوب‌نژاد تصریح‌کرد: عینک‌آفتابی استاندارد از 24 هزار تومان به بالا به فروش می‌رسند و البته بالا بودن نرخ برخی عینک‌ها فقط مربوط به آفتابی بودن نیست و برخی عینک‌ها به دلیل نوع فرم، برند و مدل عینک تا قیمت یک میلیون و 400 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه عینک‌فروشان اهواز درباره مشخصات عینک آفتابی خوب و با کیفیت به ایسنا گفت: باید رنگ فریم یک عینک آفتابی خوب، باکیفیت، استاندارد و عدسی آن ضد اشعه باشد و اشعه‌های نوری روی آن تاثیری نگذارد.

وی بیان‌کرد: در حال حاضر عینک‌های موجود در بازار چینی هستند و تعداد کمی از عینک‌ها ساخت اروپا است؛ هم‌اکنون عینک‌های چینی مشابه عینک‌های اصلی اما بی‌کیفیت، از طریق بساطی‌ها، مغازه‌های کوچک، بوتیک‌ها و خرازی‌ها عرضه می‌شود که مردم به دلیل پایین بودن قیمت و تشابه به عینک با نوع اصلی آن و عدم آگاهی به سمت خرید اینگونه عینک‌ها گرایش پیدا می‌کنند.

کد خبر 170601
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز