سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران از همکاری میان شهرداری‌های ایران و روسیه مثل شهرداری‌های تهران و مسکو به عنوان یک ظرفیت خوب یاد کرد و گفت: تهران و مسکو قرارداد خواهرخواندگی دارند از این رو در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی می‌توان فعالیت‌های خوبی را پیگیری کرد.

به گزارش همشهری آنلاین ، "لوان جاگاریان" در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت‌های شهرداری تهران گفت: طی چند سال اخیر مراودت تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در مقایسه با سایر کشورها خیلی کم بوده، از این رو تلاش داریم تا روابطی بین استان‌های دو کشور برقرار شود. در این رابطه می‌توان به مراوادات آذربایجان شرقی و گیلان با برخی جمهوری‌های فدراسیون روسیه اشاره کرد.

جاگاریان در ادامه با تاکید بر لزوم گسترش ارتباطات میان تهران و مسکو افزود: تلاش خواهیم کرد روابط و همکاری‌ها گسترش و توسعه یابد؛ با توجه به اینکه شهردار مسکو  به تازگی منصوب شده از این رو تلاش می‌کنیم تا روابط بیش از پیش گسترش یابد.

همچنین دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران ضمن خوش آمدگویی به سفیر روسیه، انتخاب مجدد "ولادیمیر پوتین" به عنوان رئیس جمهور این کشور را تبریک گفت و اظهار داشت: امیدواریم در دوره جدید ریاست جمهوری روسیه، مناسبات دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فعال تر و عمیق تر شود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس دوم شهرداران آسیایی در استانبول گفت: در این اجلاس اعلام کردم که همه شاخص‌های قرن 21 نشان می‌دهد کشورهای آسیایی در حوزه اقتصاد و سیاست در دنیا نقش اول را ایفا می‌کنند.

شهردار تهران افزود: حرکت‌هایی که در جنوب شرق و غرب آسیا رخ می‌دهد اتفاقات خوبی است و همکاری دو کشور ایران و روسیه به مراتب می‌تواند در این روند تاثیرگذار باشد.

قالیباف از همکاری میان شهرداری‌های تهران و مسکو به عنوان یک ظرفیت خوب یاد کرد و گفت: تهران و مسکو قرارداد خواهر خواندگی دارند، از این رو در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی می‌توان فعالیت‌های خوبی را پیگیری کرد.

کد خبر 170559
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز