روز پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، امروز و فردا با برگزاری دیدارهای حساسی در گروه‌های هشت‌گانه پیگیری خواهد شد که در یکی از بازی‌ها، پرسپولیس در دبی به مصاف الشباب امارات خواهد رفت.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که الشباب شانسی برای صعود ندارد ولی 3 تیم الهلال، پرسپولیس و الغرافه شانس صعود دارند. با توجه به حساسیت این دیدار انتظار می‌رفت که بازی‌های این گروه به‌صورت همزمان برگزار شود ولی دیدار الهلال و الغرافه نیم ساعت دیرتر از دیدار پرسپولیس و الشباب انجام خواهد شد که این موضوع به ضرر پرسپولیس خواهد بود.

شاگردان دنیزلی درصورت پیروزی در این بازی و تساوی الهلال و الغرافه یا شکست الهلال به‌عنوان تیم اول صعود خواهند کرد تا در مرحله بعدی میزبان یکی از تیم‌های پاختاکور یا بن یاس باشند ولی سرخ‌پوشان درصورت دوم‌شدن باید بازی سختی را در زمین الاتحاد عربستان انجام دهند. البته ترس از حذف هم برای پرسپولیس در روز پایانی وجود دارد؛ چرا که اگر این تیم به الشباب ببازد و الغرافه هم الهلال را شکست بدهد، باید از لیگ قهرمانان خداحافظی کند.

اگر پرسپولیس مقابل الشباب مساوی کند و الغرافه الهلال را شکست بدهد، آن وقت هر‌سه تیم 9 امتیازی خواهند شد و برای معرفی 2 تیم صعود‌کننده بازی‌های رو در رو محاسبه خواهد شد. در این حالت هم شاید پرسپولیس نتواند جواز صعود را به دست آورد.

پرسپولیس در این بازی امیرحسین فشنگچی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و مهرداد اولادی، حسین هوشیار و ممدوتال هم مصدوم هستند. با این حال، دنیزلی امیدوار است که نتایج ضعیف خودش در هفته‌های اخیر را با صعود از این گروه تا حدودی جبران کند؛ هر چند اگر پرسپولیس مثل بازی‌های اخیر باشد قطعا در بازی امشب با مشکل مواجه خواهد شد.

دنیزلی: کار راحتی نداریم

دنیزلی در آستانه این بازی می‌گوید: «با توجه به شرایط جدول، به اهمیت بازی با الشباب کاملا واقف هستیم و خودمان را برای یک بازی سخت آماده کرده‌ایم. الشباب تیم خوبی است و ما در تهران توقع نداشتیم این تیم را 6 بر یک شکست دهیم.» او با اشاره به عدم‌همزمانی دیدارهای روز پایانی می‌گوید: «نمی‌خواهم بگویم برای این بازی ترس دارم اما مسابقات پایانی باید همزمان برگزار شود. حتی در لیگ اروپا هم همینطور است اما اشکالی ندارد و برای ما مهم نیست، ما آمده‌ایم که یک نتیجه خوب بگیریم.»

دنیزلی در پاسخ به این سؤال که آیا بی‌انگیزگی الشباب کار شما را راحت کرده، تاکید می‌کند: «این موضوع کار ما را سخت می‌کند، الشبابی‌ها دوست دارند کار جدیدی انجام دهند به همین دلیل کار ما راحت نیست. ما برای 3 امتیاز آمده‌ایم اما اگر بخواهیم یک امتیاز بگیریم باید مراقب باشیم.»

محمد نصرتی مدافع پرسپولیس هم دیروز به خبرنگاران گفت: «آنها تیمی بسیار خوب و فرصت‌طلب هستند و در تهران اسیر جو ورزشگاه و بازی توفانی ما شدند اما آن بازی را فراموش کرده‌ایم و هرگز نباید مغرور شویم. باید مقابل الغرافه کار را تمام می‌کردیم اما کار را به اینجا کشاندیم و این هم جزئی از فوتبال است. امشب به‌دنبال این هستیم تا با یک بازی منسجم و کم‌اشتباه الشباب را شکست دهیم.»

پائولو آلفانسو بونامیگو، سرمربی الشباب هم در آستانه این بازی حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «مهم نیست که شانسی برای صعود نداریم ولی به‌دنبال این هستیم که بازی خوبی انجام دهیم. می‌خواهیم برای خودمان رکورد بزنیم و اسم الشباب را در آسیا بزرگ کنیم.»

او با تاکید بر اینکه در بازی امشب به فکر انتقام‌گیری از پرسپولیس نیست، ادامه می‌دهد: «گرفتن انتقام از پرسپولیس کلمه خوبی نیست. الان زمان این حرف‌ها نیست. همانطور که گفتم ما می‌خواهیم یک بازی خوب انجام دهیم و شخصیت الشباب را نشان دهیم. من به تک تک بازیکنانم اعتماد دارم و می‌دانم یکی از بهترین بازی‌های خود را برای حفظ آبروی الشباب انجام می‌دهند. بازی با پرسپولیس در ورزشگاه بزرگ آزادی یک روز غیرعادی بود. نمی‌توانم بگویم آیا آن روز خوب بود یا بد اما باز هم می‌گویم روزی غیرعادی بود. همین پرسپولیس یک بار 4 بر صفر به استقلال باخت. این چیزها در فوتبال امری طبیعی است و نباید زیاد به آن تکیه کرد. اتفاقی است که پیش می‌آید.»

کد خبر 170470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز