مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

جمعی از مدیران موسسه همشهری عصر دیروز با حضور در منزل پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از خانواده این شهید هسته‌ای تجلیل کردند.

در ابتدای این دیدار که با حضور مدیرعامل، برخی کارکنان و اعضای تحریریه همشهری برگزار شد، مهدی ذاکری، مدیرعامل موسسه هدف از این دیدار را گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج روحیه ایثار و شهادت عنوان کرد.

در ادامه این دیدار خانواده شهید احمدی روشن به تبیین گوشه‌ای از ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی این شهید هسته‌ای پرداختند. رحیم احمدی روشن، پدر آن شهید با جانگداز خواندن حادثه شهادت مصطفی احمدی روشن، تصریح کرد: اگر لطف و تفقد مقام معظم رهبری و دلجویی گسترده مردم نبود، تحمل این غم بزرگ برای ما بسیار دشوار می‌نمود.

پدر شهید احمدی روشن با یادآوری حضور مقام معظم رهبری در منزل شهید خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در آن دیدار فرمودند: «شهادت این جوان مانند تیری در قلب ما نشست» و این بیان رهبری به ما ثابت کرد که مصطفی تنها به ما و خانواده خودش تعلق نداشت بلکه به کل ملت ایران و انقلاب تعلق دارد. وی با اشاره به حمایت‌های گسترده در سطح جامعه و مراکز علمی و دانشگاهی اظهار داشت: این حمایت‌ها در سطح بین‌المللی هم ادامه یافت و حتی در مبارزات جنبش وال‌استریت در قلب آمریکا نیز مردم تصاویر شهید احمدی‌روشن را حمل می‌کردند و تقاضای خونخواهی این شهید را داشتند.

پدر شهید احمدی روشن علت استقبال جهانی از راه و روش این شهید را افق دید جهانی او دانست و عنوان کرد: اکثر ابعاد شخصیت مصطفی بعد از شهادتش برای ما روشن شد.وی با بیان خاطره‌ای از شهید احمدی روشن گفت: مصطفی در دوران دانشجویی معاون بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف بود و در دیدار با دکتر ولایتی یک دستگاه کامپیوتر از ایشان دریافت کرد و این کامپیوتر را به جای استفاده در مسائل شخصی و درسی، در راه رسانیدن صدای مظلومیت مردم فلسطین و لبنان به گوش دانشگاهیان و مراکز علمی جهان صرف کرد و خداوند نیز به‌دلیل همین روحیه و منش جهانی، این شهید را به چهره‌ای جهانی تبدیل کرد.

صدیقه سالاری مادر شهید احمدی روشن در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید احمدی روشن گفت: مهم‌ترین ویژگی مصطفی ولایتمداری و تعهد به کشور و انقلاب و شخصیت چندبعدی ایشان بود؛ به‌گونه‌ای که با تعامل خوبی که داشت از تمام استعداد‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور در جهت پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای کشورمان استفاده می‌کرد. وی با ذکر خاطره‌ای از سفر خود به سایت نطنز و بازدید از محل کار شهید احمدی روشن خاطرنشان کرد: در آن دیدار به جای اینکه همکاران شهید ما را دلداری دهند، ما آنها را دلداری می‌دادیم چون نوع رابطه مصطفی با همکارانش به‌گونه‌ای بود که آنها خود را فرزندان شهید می‌دانستند.

کد خبر 170464
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز