دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دو قلاده توله خرس ماده حدود سه تا چهار ماهه برای درمان و بازپروری از سوی ادارات کل محیط زیست استان مازندران و تهران به پارک طبیعت پردیسان منتقل شدند

خرس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حسین محمدی افزود: توله خرسی که از مازندران انتقال داده شده است، اواخر فروردین امسال در حاشیه روستای "تاکام " در منطقه دو دانگه استان مازندران از مادر جدا و به واسطه حمله سگ زخمی شد و افراد محلی این توله خرس را نجات و تحویل همکاران محیط زیست استان دادند.

وی ادامه داد: این توله خرس از ناحیه گردن و اندام‌های حرکتی زخمی شد و توسط دامپزشک استان درمان اولیه انجام و دیروز برای ادامه درمان و بازپروری به پارک پردیسان منتقل شد.

محمدی خاطر نشان کرد: همچنین توله خرسی که از اداره محیط زیست استان تهران به پارک منتقل شده توسط یکی از اهالی روستای امامزاده داوود استان تهران و حاشیه منطقه البرز مرکزی نگه داری می‌شده است. این توله خرس توسط همکاران محیط زیست استان تهران کشف و ضبط می‌شود .

این دو قلاده توله خرس هر دو ماده و در مرحله شیرخواری هستند که پس از درمان‌های تکمیلی و بازپروری در صورت قابلیت رهاسازی، در زیستگاه‌های اولیه رهاسازی خواهند شد.

خرس قهوه‌ای بیشتر در ارتفاعات البرز و زاگرس زیست می‌کند و بر اساس آمارهای ارایه شده در حال حاضر بیش از 500 قلاده از این گونه در زیستگاه‌های طبیعی کشورمان زیست می‌کند.

کد خبر 170428
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز