همشهری آنلاین: مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به انتقال تدریجی بخش‌های پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به ابتدای اتوبان همت، گفت: دانشگاه شریف بطور کامل از مکان فعلی (آزادی) منتقل نمی‌شود، بلکه این انتقال تنها مختص بخش تحصیلات تکمیلی و امور پژوهشی با نام پردیس فناوری و پژوهش است.

سیدرضا نقی نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه شریف از سال 74 حدود 100 هکتار زمین در تقاطع اتوبان همت و آزادگان داشته است، اظهار کرد: بخشی از این اراضی توسط نیروی انتظامی تصرف شده بود که در سال 80 حدود 60 هکتار آن آزاد و به دانشگاه شریف تحویل شد؛ اما با توجه به اینکه بیش از 60 درصد این زمین خارج از محدوده شهر تهران بود،‌ امکان ساخت و ساز در آن وجود نداشت.

وی با اشاره به پیگیری‌های مکرر دانشگاه و همکاری ویژه وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد: در بهمن سال 90 در شورای عالی شهرسازی تصوب شد که کل زمین داخل شهر تهران محسوب شده و کاربری آن نیز آموزشی شود.

نقی نسب از پیگیری برای اخذ مجوز ساخت و ساز خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه جلسه خوبی با مسئولین شهرداری داشتیم که امیدواریم با توجه به بودجه عملیات ساخت و ساز در سال 91 شروع شود.

طرح ساخت دو ساختمان 10 هزار متری مهندسی

وی همچنین از طرح تصوب ساخت دو ساختمان 10 هزار متری مهندسی خبر داد و گفت: این دو ساختمان مختص دانشکده خاصی نیست، بلکه نیازهای عمومی دانشگاه را در آن برآورده خواهیم کرد. همچنین چهار طرح عمرانی دانشکده مهندسی هوا فضا، دانشکده مهندسی مکانیک، خوابگاه دختران شهید صادق زاده و کلاس‌های آموزشی در دست اجرا هستند که به جز دانشکده هوا فضا بقیه پروژه‌ها در خارج از سایت دانشگاه قرار دارند.

سال گذشته 78 درصد بودجه عمرانی دانشگاه محقق شد

مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه شریف با بیان اینکه در سال گذشته 78 درصد بودجه عمرانی دانشگاه محقق شد، اظهار کرد: دانشگاه از محل درآمد اختصاصی‌اش به امور عمرانی کمک می‌کند، هر چند که در سال گذشته درآمدهای اختصاصی دانشگاه وضعیت مطلوبی نداشته، اگرچه به لحاظ حجم قرارداد خوب بوده اما با توجه به اینکه طرف قراردادهای دانشگاه اغلب سازمان‌های دولتی بوده‌اند اعتبارات از سوی آن‌ها به طور کامل محقق نشده، اما به طور کلی دانشگاه بخش عمده‌ای از درآمدش را صرف طرح‌های عمرانی می‌کند.

محدوده طرح توسعه دانشگاه اصلاح شد

وی همچنین با اشاره به طرح توسعه دانشگاه شریف مبنی بر اینکه بخشی از اراضی طرشت در طرح توسعه دانشگاه قرار دارد، گفت: دانشگاه تا به حال بخش عمده‌آی از این زمین‌ها را تملیک کرده اما در بازنگری که صورت گرفت مشخص شد بخشی از این اراضی را نمی‌تواند تملیک کند. بنابراین محدوده طرح نیز اصلاح شد که تا به حال بیش از 50 درصد این زمین‌ها خریداری شده و بخشی باقی مانده است که علت آن عدم تخصیص اعتبار از سوی دولت برای این طرح است.

نقی نسب در پایان افزود: بخش باقی مانده به بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به میزان بودجه به تدریج تملیک این زمین‌ها را انجام خواهیم داد.

کد خبر 170060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز