وقتی ترکیب تیم‌های حاضر در ‌جام جهانی کشتی آزاد توسط سایت فدراسیون کشتی ایران اعلام شد، همه کشتی دوستان دل خود را بابت پیگیری و تماشای جنگ ستارگان دنیای کشتی صابون زدند، اما با اعلام ترکیب تیم‌ها توسط سایت فیلا متوجه شدیم که بسیاری از ستاره‌ها در باکو غایب خواهند بود!

در هر صورت، تیم ایران از امروز به مصاف تیم‌های ترکیه، آمریکا، گرجستان و ژاپن می‌رود و جالب آنکه دو مدعی اصلی مسابقات یعنی روسیه و آذربایجان با تیم کشورمان هم‌گروه نیستند. در گروه دیگر این پیکارها نیز روسیه،‌ آذربایجان، بلاروس،‌بلغارستان و قزاقستان حضور دارند.در این گزارش وضعیت تیم ایران و رقبایش را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

ایران

حضور چهره‌های سرشناسی چون حسن رحیمی(نفر سوم جهان)، مهدی تقوی(قهرمان جهان)، صادق گودرزی( نایب قهرمان جهان)، احسان لشگری(قهرمان آسیا) و رضا یزدانی (قهرمان جهان) حکایت از قدرت تیمی منسجم به نام ایران در جام جهانی باکو دارد. البته مدعیانی چون مسعود اسماعیل‌پور، بهنام احسان‌پور، مصطفی حسین‌خانی، احسان امینی، پرویز هادی، محمدرضا آذرشکیب و کمیل قاسمی هم مترصد کوچک‌ترین فرصتی هستند تا با خودنمایی در کارزار باکو، حقانیت‌شان را پیش چشم مربیان تیم ملی به اثبات رسانده و با پیشی گرفتن از رقبای داخلی، تا حدود زیادی خیال خود را بابت حضور در المپیک لندن آسوده کنند.

گرجستان

برخلاف اعلام قبلی سایت فدراسیون کشتی، گرجستان با همه نفرات اصلی‌اش وارد باکو نشده است. اگر ستاره‌هایی چون ولادیمیر خینچاشویلی و گئورگی گوگشلیدزه در ترکیب این تیم قرار داشتند، کار ما بسیار سخت‌تر از قبل بود؛ اما حتی در غیاب این دو چهره سرشناس هم نمی‌توان قدرت گرجی‌ها را نادیده گرفت. در ترکیب این تیم داویت ختوشیلی، کشتی‌بلد و برنده مدال برنز جهان حضور دارد و می‌تواند برای صادق گودرزی خطرآفرین باشد.

داتو مارساگشویلی هم پدیده جوانی است که بعد از کسب مدال طلای جوانان جهان، مدال برنز مسابقات جهانی استانبول را به سینه زد و شانس خود را برای شکست دادن احسان لشگری یا احسان امینی زیاد می‌داند. مودزمانشویلی نماینده سنگین وزن تیم گرجستان هم که سال گذشته، پس از سپری کردن دوران محرومیت موفق به شکست فردین معصومی در استانبول شد، آخرین برگ برنده تیمش در دیدار با ایران به شمار می‌رود؛ که امیدواریم نماینده ما - احتمالا پرویز هادی در این دیدار به میدان برود- بتواند انتقام شکست استانبول را از این کشتی‌گیر عضلانی بگیرد.

آمریکا

در دیدار تیم ایران با آمریکا، بی‌شک همه نگاه‌ها معطوف به دیدار صادق گودرزی با جردن باروز خواهد بود. این کشتی‌گیر سیه‌چرده در فینال مسابقات جهانی استانبول گودرزی را شکست داد و قهرمان شد. نیک سایمونس و دلاگنف دیگر چهره‌های سرشناس تیم آمریکا هستند که تا به امروز بارها با رقبای ایرانی خود مصاف کرده‌اند. دلاگنف 2 سال پیش در جام تختی به هادی باخت و سایمونس هم در جهانی استانبول اسیر زیرگیری‌های رحیمی شد و دستش از مدال برنز کوتاه ماند.

ژاپن

تیم ژاپن در سه وزن اول از وجود کشتی‌گیران طراز اول سود می‌برد. یوموتو، اینابا و یونیمتسو، که در سه وزن 55، 60 و 66 کیلو به میدان خواهند رفت، بسیار خطرناک هستند و برای کشتی‌گیران ما رقبای زهرداری محسوب می‌شوند. یوموتو سابقه شکست دادن حسن رحیمی را دارد، اینابا با وجود در اختیار داشتن مدال جهانی، فینال مسابقات آسیایی امسال را به رحیمی باخت. یونیمتسو هم فینال بازی‌های آسیایی را از تقوی برد و در عوض فینال مسابقات جهانی استانبول را به قهرمان ایرانی آن رقابت‌ها، واگذار کرد. مصاف با این سه حریف چشم‌بادامی، برای نمایندگان کشتی آزاد ما محک خوبی خواهد بود.

ترکیه

ترک‌ها حتی با نفرات اصلی خود هم نمی‌توانستند خطری را متوجه ما کنند و حالا که مهره‌هایی چون رمضان شاهین و طاها آکگول را در اختیار ندارند، با دلخوش کردن به نفراتی چون سرهات بالچی و احمد پکر، به کسب پیروزی در یک یا دو دیدار دلخوش هستند.

کد خبر 169974
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز