همشهری آنلاین: بیستمین‌ دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا در حالی به پایان رسید که تیم ملی ایران پس از کره جنوبی در رده دوم قرار گرفت

بیستمین دوره از مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا جمعه به میزبانی ویتنام در شهر هوشیمینه به پایان رسید و تکواندوکاران ایرانی در پایان این رقابت‌ها توانستند عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کنند.‌

تیم ملی ایران که قهرمان دو دوره گذشته این رقابت‌ها بود در بیستمین دوره این مسابقات نتوانست از عنوان قهرمانی دوره‌های گذشته خود دفاع کند و این تیم ملی کره‌جنوبی بود که توانست برای هجدهمین‌ بار عنوان قهرمانی را از آن خود کند. تیم ملی ایران در بخش مردان با کسب 1 مدال طلا، 1 نقره و 2 برنز توانست بر سکوی دوم پس از چشم‌ بادامی‌ها قرار بگیرد و تیم ملی اردن نیز پس از ایران در سکوی سوم قرار گرفت.

در نخستین روز از این رقابت‌ها رضا نادریان تکواندوکار با تجربه تیم ملی که سابقه حضور در المپیک پکن را در کارنامه خود دارد مقابل حریف ژاپنی بازی را با نتیجه 9 بر 5 واگذار کرد و از دور مسابقات حذف شد.

در بخش بانوان نیز در نخستین روز "سمانه شش پری" در وزن سوم به مدال نقره و "دینا پوریونس" در وزن اول به مدال برنز دست یافتند. شش پری ابتدا ورزشکاری از اردن را 8 بر 2 شکست داد و در ادامه با برتری 9 بر 5 مقابل تکواند‌کاری از تایلند و سپس با پیروزی 13 بر یک برابر ورزشکار "افغانستانی" به مبارزه نهایی این وزن راه یافت. تکواندوکار وزن سوم بانوان ایران در مبارزه نهایی برابر "جو هو" دارنده مدال طلای بازی های المپیک 2008 پکن و قهرمان جهان قرار گرفت و با قبول شکست به مدال نقره رسید. در ادامه رقابت‌ها "دینا پوریونس"، در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و سپس با برتری برابر نماینده "میانمار" در راند طلایی به مرحله نیمه نهایی صعود کرد و پوریونس در این مرحله برابر ورزشکار چینی شکست خورد و به مدال برنز مشترک بسنده کرد.

در دومین روز فرزاد ذوالقدری تکواندوکار وزن پنجم تیم ملی در نخستین دیدار خود به مصاف تکواندوکار "چینی" رفت و توانست با نتیجه 4 بر 2 وی را شکست دهد، اما در دور دوم مقابل تکواندوکار کره‌جنوبی بازی را با نتیجه 13 بر 1 واگذار کرد و از دور مسابقات حذف شد.

در بخش بانوان نیز در دومین روز این رقابت‌ها راحله آسمانی تکواندوکار وزن ششم بانوان در نخستین بازی خود با نتیجه 11بر 6 مقابل حریف "‌ژاپنی" با شکست روبرو شد و از دور مسابقات کنار رفت تا خداحافظی زود هنگامی با این رقابت‌ها داشته باشد.
در ادامه دومین روز از مسابقات علیرضا نصر آزادانی تکواندوکار وزن چهارم در دور اول 5 بر صفر تکواندوکار "پاکستانی" و در دور دوم 6 بر 4 حریف ازبکستانی خود را شکست داد. وی در مرحله سوم تکواندوکار "میانمار" را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. در نیمه نهایی نیز به مصاف تکواندوکار تیم ملی "قطر" رفت و با نتیجه 2 بر 1 وی را شکست داد و به فینال این رقابت‌ها راه یافت. ملی پوش وزن چهارم تیم ملی در فینال تکواندوکار "افغانستان" را شکست داد و مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

مسعود حجی زواره نیز در ادامه دومین روز از این رقابت‌ها در دور اول به مصاف حریف "ویتنامی"خود رفت و توانست با نتیجه 7 بر 6 وی را شکست دهد. در دور دوم نیز ملی‌پوش "اردنی" را با نتیجه 5 بر 2 از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی راه یافت. حجی زواره در نیمه نهایی تکواندوکار تیم ملی چین را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و به فینال این رقابت‌ها راه یافت، اما در فینال با نتیجه 8 بر 5 مقابل تکواندوکار کره‌ای شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

در بخش بانوان نیز در وزن ششم فاطمه روحانی در مرحله اول با قرعه استراحت روبرو بود و در دور دوم موفق شد با نتیجه 17 بر 5 حریف "چینی" را شکست دهد. وی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل تکواندوکاری از "کره‌جنوبی" به میدان رفت و با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد تا به مدال برنز این رقابت‌ها بسنده کند. در وزن پنجم نیز، سوسن حاجی‌پور که توانسته بود تک سهمیه المپیک را برای بانوان ایران به ارمغان بیاورد، در دور اول با نتیجه 9 بر 3 مقابل حریف تایوانی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

در سومین روز از این‌ رقابت‌ها تیم ملی ایران دو نماینده در بخش مردان و یک نماینده در بخش بانوان داشت که مربیان بسیار امیدوار بودند با کسب دو مدال طلا در بخش مردان شاید بتوانند امید ‌بیشتری برای تکرار عنوان قهرمانی داشته باشند که متاسفانه این طور نشد.

ابتدا در وزن هفتم حسین تاجیک در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود و در دور دوم به مصاف تکواندوکار "چینی" رفت و با نتیجه 7 بر 5 به پیروزی رسید و به نیمه نهایی راه یافت، اما در مبارزه دوم خود با مصدومیت روبرو شد و نتوانست به مصاف تکواندوکار "ازبکستانی" برود و به مدال برنز بسنده کرد.

در ادامه نیز در وزن هشتم سجاد مردانی هم مثل تاجیک در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود و در دور دوم به مصاف "ویتنام" رفت و توانست با نتیجه 7 بر 5 وی را شکست دهد و به نیمه نهایی راه یابد. مردانی در نیمه نهایی به مصاف تکواندوکار تیم ملی "کره‌جنوبی" رفت و با نتیجه 2 بر صفر بازی را واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

در بخش بانوان نیز نفیسه مخلصی روز آخر وارد شیاپ چانگ شد و توانست در پایان مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کند. با این حساب تیم ملی بانوان در رده چهارم این رقابت‌ها قرار گرفت.

در جام نوزدهم که دو سال پیش به میزبانی آستانه قزاقستان برگزار شد، چهار مدال طلا توسط حسین تاجیک، محمد باقری معتمد، فرزاد عبدالهی، مسعود حجی زاوره، به ایران اختصاص یافت. یوسف کرمی صاحب نشان نقره شد و رضا نادریان نیز تک مدال برنز را گرفت.

کد خبر 169951
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز