همشهری‌آنلاین: تکواندوکار وزن چهار تیم ملی ایران در دومین روز از مسابقات قهرمانی آسیا با شکست حریفان خود مدال طلای بیستمین دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

taekwondo

دومین روز از مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی شهر هوشی‌مینه ویتنام پیگیری می‌شود که تکواندوکار وزن چهار تیم ملی ایران با شکست حریفان خود در این رقابت‌ها مدال طلای بیستمین دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

Gold Medalist Alireza Nassrazadany of Iran

در وزن چهارم علیرضا نصر آزادانی در دور اول 5 بر صفر تکواندوکار پاکستانی و در دور دوم 6 بر 4 حریف ازبکستانی خود را شکست داد. وی در مرحله سوم تکواندوکار میانمار را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. در نیمه نهایی نیز به مصاف تکواندوکار تیم ملی قطر رفت و با نتیجه 2 بر 1 وی را شکست داد و به فینال این رقابت‌ها راه یافت. ملی پوش وزن چهارم تیم ملی امید در فینال تکواندوکار افغانستان را شکست داد و مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

حجی زواره نقره‌ای شد
Masoud Hajizavareh of Iran in action against Nguyen Van Son of Vietnam

دومین روز از مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا با کسب مدال نقره مسعود حجی زواره به پایان رسید. در ادامه دومین روز از مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر هوشیمینه ویتنام پیگیری می‌شود تکواندوکار وزن ششم تیم ملی ایران با شکست حریفان خود به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت. مسعود حجی زواره در دور اول این رقابت‌ها به مصاف حریف ویتنامی خود رفت و توانست با نتیجه 7 بر 6 وی را شکست دهد. در دور دوم نیز ملی‌پوش اردنی را با نتیجه 5 بر 2 از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی راه یافت. حجی زواره در نیمه نهایی تکواندوکار تیم ملی چین را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و به فینال این رقابت‌ها راه یافت، اما در فینال با نتیجه 8 بر 5 مقابل تکواندوکار کره‌ای شکست خورد و به مدال نقره بیستمین دوره از مسابقات قهرمانی آسیا بسنده کرد.

با این حساب پرونده دومین روز از مسابقات قهرمانی آسیا با کسب 2 مدال طلا و نقره در بخش مردان توسط علیرضا نصرآزادانی و مسعود حجی زواره و 3 مدال نقره و برنز توسط سمانه شش‌پری، دینا پور یونس و فاطمه روحانی بسته شد.

حاجی‌پور حذف شد، روحانی برنز گرفت

دارنده تک سهمیه المپیک تکواندو بانوان ایران در دور اول مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام از دور رقابت‌ها کنار رفت. بانوان ایرانی در دومین روز مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در هوشیمینه ویتنام به مصاف حریفان خود رفتند. در وزن ششم فاطمه روحانی در مرحله اول با قرعه استراحت روبرو بود و در دور دوم موفق شد با نتیجه 17 بر 5 حریف چینی را شکست دهد. وی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل تکواندوکاری از کره‌جنوبی به میدان رفت و با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد تا به مدال برنز این رقابت‌ها بسنده کند. در وزن پنجم نیز، سوسن حاجی‌پور که توانسته بود تک سهمیه المپیک را برای بانوان ایران به ارمغان بیاورد، در دور اول با نتیجه 9 بر 3 مقابل حریف تایوانی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. پیش از این بازِ‌های نیز راحله آسمانی در اولین مبارزه خود به مصاف تکواندوکار تیم ملی ژاپن رفت و با نتیجه 11 بر 6 بازی را واگذار کرد تا خداحافظی زود هنگامی با این رقابت‌ها داشته باشد. سمانه شش‌پری با کسب مدال نقره در وزن سوم تاکنون بهترین مقام بانوان ایرانی را در این رقابت‌ها به دست آورده است. دینا پور یونس نیز که اولین حضورش را در ترکیب تیم ملی بزرگسالان تجربه می‌کند، در وزن نخست به مدال برنز دست یافت.

کد خبر 169899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز