جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

گروه بین الملل: حلمی گولر، وزیر انرژی ترکیه اواخر هفته گذشته اعلام کرد نمایندگانی از آنکارا به همراه مقامات دولت عراق به‌زودی با حضور فرستادگان ایالات متحده گرد هم می آیندتا درمورد کشف منابع نفتی جدید در شمال عراق و بهره‌برداری از حوزه‌های نفتی این منطقه به بحث و گفت‌وگو بنشینند.

به گزارش روزنامه دیلی‌نیوز چاپ ترکیه  در حالی که مقامات ارشد آنکارا در حال بررسی احتمال گشودن باب مذاکره با رهبران کرد عراقی هستند براساس اظهارات گولر نمایندگان عراق، ترکیه و آمریکا در نشستی سه‌جانبه که ماه آینده برگزار می‌شود پیرامون آینده حوزه‌های نفتی شمال عراق به بحث و رایزنی خواهند پرداخت.

گولر در این‌باره گفت: اولین گام در این رابطه در ماه مارس برداشته می‌شود. او افزود: این نشست در ترکیه برگزار می‌شود و آنکارا میزبان مقامات عراقی و هیأت آمریکایی خواهد بود.

به گفته گولر طرف عراقی از ترکیه در زمینه اکتشاف منابع نفتی طلب کمک کرده و تأکید کرد طرف گفت‌وگوی آنکارا دولت مرکزی عراق بوده و وزارت امور خارجه ترکیه در حال پیگیری این موضوع است.

براساس اظهارات گولر شرکت نفت ترکیه (TPAO) در حال حاضر در قزاقستان، آذربایجان و روسیه دست‌اندرکار عملیات اکتشاف نفت است و از کشف یک حوزه نفتی در جنوب شرق ترکیه خبر داد اگرچه به‌ظاهر ذخایر این حوزه اندک است.

کد خبر 16954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز