دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو نفر از اعضای گروه وابسته به القاعده در شرق یمن در پی حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شدند.

القاعده

ساکنان محلی و سخنگوی گروه انصار الشریعه که این دو نفر از اعضای آن بودند اعلام کرده‌اند که این دو عضو مهم گروه در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شده‌اند در حالی که دولت یمن تنها به اعلام کشته شدن این افراد در حمله هوایی کفایت کرده است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به اهدافی خاص در یمن منتشر شده بود که آمریکا و یمن آنها را تایید نکرده‌اند. "فهد القصی" یکی از دو کشته شده است که در سال ۲۰۰۵ میلادی از زندان گریخته بود. اتهام القصی، مشارکت در حمله به ناو شکن آمریکایی "کول" در سال 2000 بوده است،‌ حمله‌ای که طی آن ۱۷ نفر از ملوانان کشته و ۴۰ نفر نیز مجروح شدند.

سفارت یمن در ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرده است فهد القصی، یکی از افراد تحت پیگرد ارتش این کشور بوده است. همچنین به گفته شاهدان محلی نام نفر دوم فهد سالم الاکدم بوده است.

آمریکا برای کسب اطلاعاتی که بتواند به دستگیری القصی،‌ فردی که به عنوان یک تروریست مهم شناخته می‌شد، پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود. آمریکا تا کنون به صورت رسمی به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مضنونین به عضویت در القاعده در یمن اعتراف نکرده است اما گفته می‌شود این کشور تا کنون هشت حمله مشابه را در سال 2012 در یمن صورت داده است.

روزنامه واشنگتن پست در ماه آوریل اعلام کرد سازمان اطلاعات آمریکا،‌سیا، درخواست مجوز برای انجام حملات بیشتری را از طریق هواپیماهای بدون سرنشین داشته است.

کد خبر 169416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز