همشهری آنلاین: حمله انتحاری روز دوشنبه در صنعا پایتخت یمن صدها کشته و زخمی برجای گذاشت.

حمله انتحاری در یمن 100 کشته برجا گذاشت

به گزارش واحد مرکزی خبر، یک مهاجم انتحاری روز دوشنبه با منفجر کردن مواد منفجره همراه خود در میان گروهی از نظامیان یمن در صنعا که در حال انجام تمرین های نظامی بودند، نود و شش نفر از آنها را کشت و حدود سیصد نفر را هم زخمی کرد.

یک منبع پزشکی در صنعا ضمن تایید آمار قربانیان انفجار انتحاری روز دوشنبه در صنعا گفت مجروحان این حمله در هفت بیمارستان در صنعا مورد مداوا قرار گرفته اند.

براساس این گزارش، عامل انفجار روز در حالی که یونیفورم نظامی بر تن داشت مواد منفجره همراه خود را در میان یک گردان از نظامیان یمن منفجر کرد.

یک مقام نظامی یمن اعلام کرد این گردان از نظامیان یمن قصد داشتند روز سه شنبه در مراسم بیست و دومین سالگرد اتحاد دو بخش شمالی و جنوبی یمن شرکت کنند.

پیش از این برخی از منابع خبری گفته بودند در اثر این انفجار بیست نفر کشته و شصت نفر هم زخمی شده اند.

القاعده مسئولیت حمله انتحاری امروز در صنعا را برعهده گرفت

از سوی دیگر گروه القاعده روز دوشنبه در بیانیه ای، مسئولیت حمله انتحاری در پایتخت یمن را بر عهده گرفت.

این گروه در این بیانیه، این حمله را پاسخ به جنایات نیروهای امنیتی علیه مردم یمن خواند و اجرای موفقیت آمیز آنرا به معنی انتقال صحنه درگیری به خارج از استان ابین (محل اصلی حضور القاعده در یمن) به ویژه استان های امن تر چون صنعا خواند.

عاملی انتحاری دوشنبه مواد منفجره همراه خود را در میان گروهی از نظامیان یمنی منفجر کرد که صدها نفر در این عملیات کشته یا زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از صنعا، پس از این حمله، دو نفر که به خود کمربند انفجاری بسته بودند نزدیک محل وقوع این حمله انتحاری بازداشت شدند.

القاعده پیش از این نیز در بیانیه ای حمله روز گذشته در استان حدیده (غرب یمن) را بر عهده گرفته بود.

کد خبر 171457
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز