همشهری آنلاین: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری نگرفته‌ام.

مهر نوشت: محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: هیچ دلیلی ندارد که در کشور نزاع به وجود بیاید اختلافات می‌تواند منشا حرکت باشد تا جایی که به نزاع کشیده نشود.
وی افزود: شروع نزاع حد تحمل مسئولان کشور را نشان می‌دهد.

رضایی خاطر نشان کرد: بداخلاقی آسیب های جدی به کشور وارد می‌کند و این آسیب‌ها حتی برای آنهایی که آغاز کننده این بداخلاقی‌ها هستند نیز مضر است. مسئولان باید ظرفیت تحمل پذیری خود را بالا ببرند.

به گفته رضایی اگر تحمل پذیری دولتمردان بالاتر برود بهتر می‌‍توانیم از ظرفیت نخبگان کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس آینده یک مجلس اصولگراست تصریح کرد: تخصص‌های بسیار خوبی در مجلس وجود دارد و به همین دلیل نیز مجلس آینده نسبت به مجلس قبلی کارآمدتر خواهد بود.

رضایی در مورد اختلافات بین مجلس و دولت نیز گفت: حل اختلافات مجلس و دولت به تحمل پذیری آقایان بستگی دارد که باید تصمیم بگیرند ظرفیت تحمل خود را بالاتر ببرند. البته مجلس آینده کارآمدتر خواهد بود و باید ابعادش را در آینده ببینیم.

وی همچنین در مورد ریاست مجلس نیز گفت: هر کسی رئیس مجلس شود به عنوان یکی از شخصیت های کشور باید مورد حمایت قرار بگیرد تا بتواند کارش را انجام دهد. قضاوت در مورد اشخاص زود است و نباید عجله کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری در دور آینده انتخابات ریاست جمهوری ندارم.

وی همچنین درباره مسئله تولید ملی و بیانات رهبر فرزانه انقلاب در این باره گفت: تا خردادماه سیاست های کلی در این زمینه را تصویب می‌کنیم که بحث تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ملی در آن دیده شده است.

رضایی درباره مبارزه با فساد اقتصادی نیز گفت: قانونی را چند ماه پیش تصویب کردیم که مربوط به شفاف سازی فعالیت‌های اجرایی است. اگر آن قانون پیگیری شود و به ویژه دستگاه‌های اجرایی کارشان را به درستی انجام دهند دلیلی ندارد تا این اندازه فساد در جامعه وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: سیستم های پیشرفته الکترونیکی نیز می‌تواند حساب‌ها را شفاف کرده و موثر باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از نظر سخت افزاری بانک‌ها، بیمه‌ها و ادارات پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و هنوز از نظر سیستم های نرم افزاری ضعف‌هایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: مجلس آینده در زمینه سیاست مبارزه با فساد کارآمدتر خواهد بود و فکر می‌کنم قوانین مورد نیاز را تعیین خواهد کرد.

کد خبر 168941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز