دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه سیاسی: در فرصت ‌یک هفته‌ای نامزدها برای انجام تبلیغاتشان در دور دوم انتخابات مجلس نهم، دیروز را می‌توان روز تکذیبیه‌های 2جبهه رقیب نامید و باز روز واکنش به تخریب‌ها.

انتخابات

اتفاق دیگری هم که رخ داد لغو یکی دو مناظره در دانشگاه‌ها بود.روز گذشته جبهه متحد اصولگرایان بیانیه‌ای منتشر و تاکید کرد که تصاویری که از برگزاری جلسات انتخاباتی شخصی با عنوان جعلی همایش جبهه متحد منتشر شده است ربطی به این جبهه ندارد.

در بیانیه جبهه متحد آمده است که خبر و عکس‌هایی از جلسات انتخاباتی برخی نامزدها با عنوان «همایش جبهه متحد» منتشر شده که متاسفانه مستمسک حرکت تخریبی از سوی برخی رسانه‌های مدعی اصولگرایی و خوشحالی برخی رسانه‌های ضد‌انقلاب و دشمنان قسم خورده انقلاب شد که به‌خودی خود نشانه‌ای برای افکار عمومی و مردم بصیر تهران است.

این جبهه در سومین بیانیه‌ای که در 3روز اخیر منتشر کرده بار دیگر رقیبان را به رعایت اخلاق انتخاباتی دعوت کرده و نوشته است: جبهه متحد اصولگرایان ضمن توجه دادن برخی رسانه‌های مدعی اخلاق و اصولگرایی به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تقید رقیبان انتخاباتی به اخلاق اسلامی، اعلام می‌دارد که این تحرکات رسانه‌ای مصداق بارز تخریب و بی‌اخلاقی انتخاباتی است که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به آن هشدار دادند و متاسفانه از دور اول انتخابات تاکنون از سوی رسانه‌های تفرقه جو و تخریب مدار، انجام می‌شود.

از سوی دیگر در دور‌اول انتخابات حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده از نزدیکان مشایی در یک نشست خبری از فهرستی سخن گفته بود که موسوم به جبهه توحید و عدالت بوده و اسامی نفراتی از فهرست جبهه پایداری نیز در آن فهرست دیده می‌شد. فهرست توحید و عدالت در رسانه‌ها و فضای آن انتخاباتی اسفندماه سال گذشته به فهرست حامیان مشایی معروف شد. اگر چه برخی اعضای جبهه پایداری حضور خود در فهرست جبهه توحید و عدالت را نفی کردند اما در چند روز اخیر باز فهرستی با اسمی مشابه منتشر شد. دیروز همایش‌ها و نشست‌های انتخاباتی دیگری هم برگزار شد. چنان‌که بخشی از آنها امروز هم برگزار می‌شود.

علی مطهری نامزد راه یافته از فهرست صدای ملت به دور دوم انتخابات در یک نشست خبری از برخی پیامک‌های تخریبی که این روزها رد و بدل می‌شود انتقاد کرد. قرار بود همان روز مناظره‌ای بین علی مطهری و مهدی کوچک‌زاده در دانشگاه آزاد برگزار شود که این مناظره برگزار نشد.

علیرضا زاکانی رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان نیز در نشست انصار حزب‌الله گفت: آیت‌الله مصباح می‌فرمایند انحراف از فتنه خطرناک‌تر است، اما برخی از دوستان این جبهه این جریان را قبول ندارند. ما می‌گوییم این اشکال به دوستان پایداری وارد است که در مقابل چیزی که از فتنه بدتر است سکوت کرده‌اند.

او گفت که طبق فرموده رهبری فتنه سابقه‌ای 10ساله دارد. بحث ما این بود که جناب محصولی که از عناصر کلیدی جبهه پایداری است درخصوص دوم خرداد حتی یک موضعگیری ندارد. زاکانی با بیان اینکه محصولی از حامیان اصلی جبهه‌پایداری در آن زمان کار اقتصادی انجام می‌داد و طبق گفته خودش سال 84 حدود 450میلیون تومان خمس داده است گفت: فعالیت‌های اقتصادی ایشان اشکالی ندارد اما بحث ما اینجاست که آن روزی که همه در صحنه بودند و با جریان دوم خرداد مبارزه می‌کردند دوستان جبهه پایداری کجا بودند؟

‌دیروز نشست انتخاباتی با حضور علی‌اصغر زارعی و حجت‌‌الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. امروز نیز همایش جوانان و دانشجویان جبهه متحد اصولگرایان در سالن تفاهم واقع در بلوار کشاورز، خیابان کبکانیان برگزار خواهد شد که غلامعلی حداد عادل، مهرداد بذرپاش و مجتبی شاکری سخنرانی خواهند کرد.

کد خبر 168500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز