همشهری آنلاین: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه اگر دولت در مسیر قانون حرکت کند حمایتش می‌کنیم و اگر از قانون عدول کند مقابلش می‌ایستیم، گفت:‌ مشکل زمانی پیدا می‌شود که برخی به دنبال دور کاری می‌روند و می‌گویند تصمیمی را اجرا نمی‌کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین احمد توکلی عصر روز گذشته در نشست انتخاباتی که با حضور الیاس نادران، حسین نجابت، زهره الهیان و الهام امین زاده در سالن سید‌الشهداء برگزار شد، شرکت کرد.

خلاصه‌ای از سخنرانی احمد توکلی را در این نشست انتخاباتی بخوانید:

  • معتقدم علت نامگذاری سال‌های اخیر به موضوعات اقتصادی به دلیل این است که مقام معظم رهبری نمی‌خواهند مقاومت بر حق ملت ایران در رسیدن به علوم و فنون شکسته شود چرا که اگر وضع اقتصادی بد باشد ممکن است مقاومت شکسته شود.
  • نباید به ما خورده بگیرند که چرا از سیاست‌های نادرست انتقاد می‌کنیم چرا که اگر کار بد زیاد شود ما هم شروع به انتقاد می‌کنیم. ما طبق قانون اساسی قسم خورده‌ایم که از نظام جمهوری اسلامی، ملت و مردم حمایت کنیم اما در قسم خود نیز عنوان کردیم که در راستای قانون از منافع مردم دفاع کنیم لذا اگر دولت بر سر صراط درست ماند از آن حمایت می‌کنیم و اگر مسیر نادرستی انتخاب کرد از آن حمایت نمی‌کنیم.
  • تخطئه کردن و تمجید از دولت فی نفسه مقدس نیست. تخطئه و تمجید در جای خود مقدس است.
  • اگر دولت در مسیر قانون حرکت کند حمایتش می‌کنیم و اگر از قانون عدول کند مقابلش می‌ایستیم.
  • اگر اختلافی در فهم قانون اساسی پیش آمد در مرحله اول شورای نگهبان و در مراحل بعد رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه جامعه می‌توانند داوری کنند. مشکل زمانی پیدا می‌شود که برخی به دنبال دور کاری می‌روند و می‌گویند تصمیمی را اجرا نمی‌کنیم.
  • ما افتخار می‌کنیم که مقابل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ایستادیم. ظاهر موضوع این است که احمدی نژاد به دنبال افزایش یارانه‌ها است اما عده‌ای بخیل نمی‌گذارند در حالی باطن موضوع این است که افزایش مبلغ یارانه‌ها مردم و طبقه پائین جامعه را بیچاره می‌کند.
  • بنده در مجموع آقای حداد عادل را بر لاریجانی برای ریاست مجلس نهم ترجیح می‌دهم البته آقای حداد را به هیچ وجه با آقاتهرانی مقایسه نمی‌کنم بلکه مقایسه من میان حداد عادل و لاریجانی است و فکر می‌کنم آقای حداد عادل بهتر می‌تواند حقوق نمایندگان را رعایت کند.
  • مجلس مخالف انتقال آب دریای خزر است چرا که قانون نیز این را قبول ندارد. طبق قانون برنامه پنجم توسعه هر طرح عمرانی در طی این برنامه باید پس از بررسی‌های کارشناسی به تصویب برسد . بودجه آن تامین و سپس  اجرایی شود.
  • برخی از اعضای جبهه پایداری حتی یکبار هم در طول  4 سال نمایندگی خود درباره طرح یا لایحه‌ای موافقت یا مخالفت نکرده اند.
  • پیشنهاد می‌کنم به صورت کامل به فهرست جبهه متحد اصولگرایان رای دهید. البته اگر به برخی رای ندادید صاحب اختیار هستید.
کد خبر 168718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز