گروه سیاسی: 8صبح فردا درهای حوزه‌های رای‌گیری در 18استان کشور برای انتخاب 65نماینده دیگر مجلس نهم، باز می‌شود.

130 نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات، بامداد امروز، آخرین تبلیغات خود را انجام دادند. طبق زمانبندی وزارت کشور، تبلیغات یک هفته این نامزدها که از پنجشنبه هفته قبل شروع شده بود، تا ساعت8 صبح امروز باید ادامه می‌یافت و تبلیغات از این ساعت به بعد ممنوع است. دیروز حسینعلی نوری جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به همین نکته به نامزدها و هوادارانشان توصیه کرد که از ساعت 8 صبح امروز به بعد از توزیع اقلام و برگزاری جلسات تبلیغاتی خودداری کنند.

او همچنین گفته که وزارت کشور برای برگزاری این مرحله از انتخابات در 33 حوزه انتخابیه آمادگی کامل دارد. پیش از این غلامعلی حاجی‌زاده رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور گفته بود که تبلیغات در این دوره از انتخابات بی‌خلل‌ترین و بی‌اشکال‌ترین تبلیغات بوده است. برای این مرحله از انتخابات 14هزار و 323 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است که در هر شعبه حدود 15 عامل اجرایی فعال هستند. کسانی که نتوانسته‌اند در مرحله نخست انتخابات شرکت کنند می‌توانند در مرحله دوم در هر یک از 33حوزه انتخابیه که رای‌گیری در آن انجام می‌شود، شرکت کنند و رای خود را به صندوق بیندازند، اما کسانی که در مرحله نخست در یکی از این 33 حوزه انتخابیه رای داده‌اند صرفا در همان حوزه انتخابیه مرحله اول می‌توانند رای خود را داخل صندوق بیندازند.

همچنین آن دسته از رای‌اولی‌ها که تا 15 اردیبهشت 1391 به سن 18سال تمام برسند، می‌توانند در جمعه این هفته در دور دوم انتخابات شرکت کنند. در نخستین مرحله انتخابات که در 12 اسفندماه برگزار شد، 225 منتخب مردم در مجلس نهم از مجموع 290 عضو بهارستان شناخته شدند. از 130 نامزد رقیب در دور دوم انتخابات، 50 نامزد در تهران برای 25 کرسی مجلس رقابت می‌کنند .

ستاد انتخابات شهرستان تهران نیز آمادگی کامل خود را برای برگزاری این مرحله از انتخابات اعلام کرده است؛ همان 4 هزار و 157 شعبه فعال درمرحله اول انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مرحله دوم نیز فعال خواهند بود که از این تعداد 3 هزار و251 شعبه اخذ رای برای شهرستان تهران پیش‌بینی شده است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، از تمام مردم ایران درخواست کرد تا در روز جمعه15 اردیبهشت 1391 با حضور خویش در پای صندوق‌های رای، بار دیگر حماسه‌ای جاویدان خلق کنند.

کد خبر 168855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز