پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

ماهور نبوی نژاد: کتاب‌های رمان برای هر گزینشی درگیر سلیقه خوانندگان است.

میزان اقبال عموم مردم در فاصله کوتاهی از انتشار اثر، پرفروش‌ترین رمان هفته و ماه را تعیین می‌کند که وقتی از سوی نهادهایی چون سایت اینترنتی آمازون، مجله نیویورک تایمز و پایگاه اطلاع‌رسانی سی.ان.ان ارایه می‌شوند، منبع مناسبی برای شناخت رمان‌های برجسته هستند. 

 رمان «ایستادن روی شکاف» نوشته مایکل لودویج و جیمز پترسون پرفروش‌ترین رمان بر اساس آمار ارایه شده در سایت نیویورک تایمز بود و این رکورد را در همان هفته اول انتشار وقتی هنوز محصول داغ بازار کتاب بود، به‌دست آورد.

درونمایه اصلی رمان «ایستادن روی شکاف» جنایی محسوب می‌شود که با محورهایی چون عشق و خانواده در هم آمیخته شده است.مایکل بنت، بازرس پلیس در جریان این داستان سخت‌ترین و وحشتناک‌ترین ماموریت حرفه‌ای‌اش را تجربه می‌کند.

ماجرا از مراسم تشییع جنازه بانویی مشهور و محبوب آغاز می‌شود که .... خوانندگان این داستان در حالی که با هیجان‌های جنایی داستان سروکله می‌زنند، با عواطف عاشقانه بنت نسبت به همسر مرده‌اش ارتباط عاطفی برقرار می‌کنند و در طول داستان حس‌های مختلف انسانی را تجربه می‌کنند.

از مایکل لودویچ رمانهایی چون «ارتباط بد»، «پیش از آن‌که شیطان بداند، تو مردی» و... تاکنون از او منتشر شده است.

در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز، رمان «پلام لوین» در مقام دوم قرار گرفته است که داستان مردانی رازآلود است. آن‌ها در سایه‌های مبهم زندگی می‌کنند و کلید گشایش مشکل هرکدام در دست دیگری است. همه این وقایع رازگونه به زبانی ساده، روشن و قابل فهم نقل می‌شوند و وقوع پی‌درپی حوادث است که خواننده را مجذوب می‌کند.

سومین کتاب پرفروش متعلق به سوزان الیزابت فیلیپ است که «افسونگر مادرزادی» نام دارد. شخصیت اصلی داستان در ابتدا یک ورزشکار موفق، جدی و با سابقه درخشان است که زندگی خوب و کامل او در معرض تزلزل قرار می‌گیرد. دان راهی سفر می‌شود تا اشکال کار را کشف کند اما در رویارویی با دختری جوان در حومه شهر همه چیز به هم می‌ریزد....

درونمایه جنایت و قتل در چهارمین رمان پرفروش نیویورک تایمز، دوباره تکرار می‌شود. در رمان «پرونده بزرگ»، جنازه مجری مشهور برنامه‌های مباحثه‌ای تلویزیون، آویخته به درخت در حومه شهر یافت می‌شود و جس استون، رئیس پلیس شهر برای کشف راز این قتل تحت فشار نیروهای محلی و پرس‌وجوهای رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

فقط چند روز بعد از این ماجرا، جنازه دختر جوان دیگری شناسایی و همه فشارها را بیشتر می‌کند. تمام سرنخ‌هایی که جس می‌یابد، بی‌نتیجه به بن‌بست می‌رسند .رمان «پرونده بزرگ» نوشته رابرت بی‌پارکر است که تاکنون بیش از 15 اثر از او منتشر شده است.

کد خبر 16878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز