پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

ماهور نبوی‌نژاد: «یو.اس.‌ای ‌تودی» هر هفته فهرست بلند بالایی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها را اعلام می‌کند.

در این فهرست هر هفته حدود 150 کتاب در موضوعات مختلف از ادبیات شامل رمان و غیر رمان تا علوم انسانی، علم و... فارغ از هرگونه تفکیک و دسته‌بندی معرفی می‌شوند.

جالب اینکه در صدر این فهرست کتاب‌های ادبیات به ویژه رمان‌ها جای گرفته‌اند به طوری که در میان 10 عنوان کتاب پرفروش از دیدگاه یو.اس.ای تودی، 2 یا 3 عنوان کتاب غیر ادبی حضور دارد.

در هفته گذشته کتاب «راز» که به تشریح و کلیدهای تغییر جریان ناخوشایند زندگی و رسیدن به موفقیت می‌پردازد، اولین کتاب پرفروش بود و بعد از آن صف‌کشی رمان‌ها برای کسب رتبه پرفروشی آغاز می‌شود.رمان «ایستادن روی شکاف» نوشته مایکل لودویج و جیمز پترسون، دومین کتاب پرفروش یو.‌اس.‌ای تودی بود که 2 هفته پیش جایگاه اولین کتاب پرفروش را در آمارهای نیویورک تایمز به دست آورد و ما هم اجمالاً این اثر جنایی را مرور کردیم؛ رمانی که در آن عشق و جنایت تم اصلی داستان را می‌سازند.

در جایگاه سومین کتاب پرفروش هفته، رمان «پلی‌به ترابیتا» ایستاده است. داستان «پلی به ترابیتا» از زندگی «جس» پسر نوجوان آغاز می‌شود که می‌خواهد بهترین دونده مدرسه‌شان شود و برای رسیدن به این هدف، تمام تابستان را در زمین‌های اطراف مزرعه‌شان تمرین می‌کند.

 در این میان، «لسلی» دختری با خصوصیات پسرانه و بدون ویژگی‌های مرسوم دختران، همسایه آنها می‌شود و در رسیدن به مقام اول به جس کمک می‌کند.  آنها سرزمینی تخیلی با نام «ترابیتا» می‌سازند و پادشاه و ملکه آن سرزمین می‌شوند و در  این مملکت خیالی، رویاهایی بی‌حد و مرز می‌سازد.

داستان وقتی جذابتر می‌شود که جس به علاقه و دلبستگی خودش نسبت به لسلی پی‌می‌برد و از آن می‌گریزد. کاترین پترسون، نویسنده این اثر با درونمایه خانوادگی یکی از مشهورترین نویسندگان حوزه کودک است که دو بار جایزه ملی کتاب، مدال نیوبری را به خاطر همین اثر حاضر از آن خود کرده است.

رمان «خواهرها» اثر دانیال استیل، چهارمین رمان پرفروش با استناد به آمار یو.اس.ای تودی است. در این رمان داستان زندگی 4 خواهر روایت می‌شود که هر کدام دور از هم زندگی دلخواه و خوشایند خودشان را دارند و در حال و هوای خاص خود زندگی می‌کنند.

 آنها سالی یک بار برای یک جشن خانوادگی دور هم جمع می‌شوند و این بار حادثه‌ای روی می‌دهد که زندگی همه آنها را دگرگون می‌کند.دانیل استیل، از مشهورترین نویسندگان عامه‌پسند در سراسر دنیاست.

 «خاطرات پرستار دخترم» نوشته کیم ادوارد، پنجمین کتاب پرفروش این فهرست است. مردی پزشک صاحب دو فرزند دو قلو می‌شود. پدر در همان بدو تولد دخترش می‌فهمد که این کودک، سندروم داون دارد و برای فرار از عواقب این بیماری، دخترش را به پرستاری می‌سپارد تا در شهر دیگری بزرگ کند و این امر، رازی میان پدر و پرستار می‌شود.

در جریان این داستان که در سال 1964 اتفاق می‌افتد، مجموعه‌ای از احساسات تلخ و شیرین میان اعضای این خانواده تجربه می‌شود.این اثر اولین رمان کیم ادوارد است  او در همین عرصه تاکنون جایزه همینگوی و نلسون آلگرن را کسب کرده است.

کد خبر 17405

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز