چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: یکی از دلایل سردردهای مزمن در کودکان و نوجوانان زیاده روی در مصرف انواع مسکن‌ها است

سر درد کودکان

به گزارش ایرنا، دکتر رضا شروین بدو، گفت: سردرد از مهمترین شکایت‌های کودکان و نوجوانان و از عوامل تعدد مراجعه به کلینیک‌ها و درمانگاه‌های مغز و اعصاب است.

وی، با اشاره به اینکه بسیاری از سردردهای کودکان و نوجوانان جزو اختلالات غیر خطرناک همچون میگرن محسوب می‌شوند، اظهار کرد: برخی از سردردهای این گروه سنی بسیار مهم هستند و خانواده‌ها باید نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

این فوق تخصص مغز و اعصاب گفت: کودکان و نوجوانانی که سردردهای پیش رونده همراه با استفراغ دارند که با اختلالاتی در خواب و هرگونه اختلال عصبی همچون راه رفتن همراه است باید برای تشخیص دقیق‌تر به متخصص مربوطه مراجعه کنند.

وی بابیان اینکه وقوع سردرد در کودکان و نوجوانان ماهیت مختلفی دارد، افزود: سردردهای متناوبی که پس از چند روز قطع و دوباره تکرار می‌شوند میگرن است.

شروین بدو، با اشاره به اینکه میگرن کودکان و نوجوانان خوش خیم و قابل درمان است، خاطر نشان کرد: این بیماری در مبتلایان بیشتر به دلیل سابقه خانوادگی و ارثی بودن بروز می‌کند.

وی یادآورشد:‌ برای افراد مبتلا به میگرن پس از معاینه دقیق، رژیم غذایی و دارویی مناسب، دارو تجویز می‌شود.

کد خبر 168734
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز