یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

حسین قربانزاده: جناب آقای احمدی‌نژاد سرعت عمل شما در پیگیری حادثه سیلاب مترو قابل ستایش است اما به‌نظر می‌رسد چون ممکن است به‌دلایل مختلف تهیه و ارسال گزارش دوستانی که شما آنها را مامور کرده‌اید با تاخیر همراه باشد و از آنجا که ضروری است ریاست محترم جمهوری هرچه سریع‌تر از جوانب این رویداد آگاه باشند لذا پاسخ احتمالی کارشناسان مربوطه را ذیلا به استحضار می‌رسانیم.


جناب آقای محمود احمدی‌نژاد؛ ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران پیرو دستور آن مقام محترم درخصوص بررسی ابعاد سیل مترو نتیجه این گزارش پس از کارشناسی‌های فراوان کارشناسان مربوطه بدین شرح به استحضار می‌رسد:

در کشور ایران و در شهر تهران حدود 14 روز پیش باران بسیار شدید و بی‌سابقه‌ای آمد که تداوم بارش تگرگ در دهه‌های گذشته بی‌نظیر بود. کارشناسان مربوطه معتقدند که اقدامات اخیر شهرداری تهران در جهت افزایش بی‌رویه سرانه فضای سبز هر تهرانی که از هشت و نیم متر به 15 متر رسیده است باعث شدت بارش نزولات آسمانی شده که شهرداری تهران در این زمینه باید پاسخگو باشد.

این بارش به‌تدریج باعث شده است که رودخانه کن، میانرود، اروندرود، سفیدرود، گاوخونی و کارون که همگی در حوزه استحفاظی شهرداری تهران محسوب می‌شود، طغیان کند، این در حالی است که مدت‌های مدید از سوی استانداری تهران به شهرداری تهران اخطار کتبی داده شده بود که باید این رودخانه‌ها را لایروبی کند و حتی یک هفته قبل از حادثه کتبا به شهردار تهران ابلاغ شد که روز یکشنبه تگرگ می‌بارد و سیل از سمت رودخانه میانرود طغیان می‌کند و از سمت ایستگاه ارم سبز منحرف می‌شود به سمت مترو و آب مترو را می‌برد اما متاسفانه شهرداری تهران به این اخطار کتبی وقعی ننهاد و همین بی‌توجهی شهرداری تهران باعث شد که در فومن و اردبیل و خراسان رضوی هم سیل بیاید... و اما در تهران، مترو وسیله‌ای که جای مونوریل را تنگ کرده است در خط 4 دچار آبگرفتگی شد.

کارشناسان مربوطه یکی از عوامل این حادثه را پیشرفت غیرمتعارف و فزاینده مترو در سال‌های اخیر عنوان کردند. احتمالا مستحضرید به‌رغم بلوکه کردن 2 میلیارد دلار اعتبار مترو هنوز معلوم نیست شهرداری تهران چگونه ایستگاه پشت ایستگاه می‌سازد و در همین راستا کارشناسان مربوطه و متحیر در سرعت عمل ساخت تونل این اقدام را غیرقانونی اعلام کردند. اما درخصوص خسارات این سیل برای مترو، کارشناسان مربوطه نه ببخشید معاونت محترم استانداری باتوجه به اشراف دقیق به جزئیات این خسارت‌ها، رقم دقیق آن را هزاران هزار هزار میلیارد دلار (به نرخ آزاد) برآورد کرده است.

همچنین درباره تلفات جانی اگرچه شهرداری تهران مدعی است خون از بینی هیچ کسی نیامده و ظرف 3 دقیقه همه مسافران مترو تخلیه شده‌اند اما کارشناسان مربوطه معتقدند هنوز از آمار دقیق کشته‌ها و مصدومین این حادثه اطلاع دقیقی در دسترس نیست و شاید ماه‌ها و حتی سال‌های دیگر هم طول بکشد چنان‌که یکی از کارشناسان مربوطه اعتقاد دارد احتمالا در قرن‌های آینده به‌زودی باستان‌شناسان اجساد هزاران مسافر بی‌گناه که در اعماق تونل مترو مدفون شده‌اند را کشف خواهند نمود.

اما درخصوص تلاش برای تخلیه گل و لای و آب از مترو به استحضار می‌رساند که شهرداری تهران مدعی است در یک جهاد شبانه روزی یازده روزه ( کارشناسان غیرمربوطه معتقدند این عدد همیشه برای جنابعالی شوم بوده است! ) مترو را صحیح و سالم تحویل مسافران داده‌اند اما حقیقت چیز دیگری است و شهرداری تهران از مسیر انحرافی این آب‌ها را به مسیر تونل دیگری که بعدها کشف خواهد شد هدایت کرده است.

ضمنا شهرداری تهران با استخدام طراحان جلوه‌های ویژه، جیمز کامرون و چند بدلکار هالیوودی سناریوی سقوط جرثقیل را به‌صورت مستند - انیمیشن طراحی کرد که مردم را فریب بدهد. در پایان مجددا به استحضار می‌رساند که هرچه فریاد دارید بر سر شهرداری تهران بزنید که اگر نبود این مدیریت، الان جنابعالی، بنده و کارشناسان مربوطه در آسایش کامل به سر می‌بردیم!
زیاده جسارت شد. امضا ماموران تهیه گزارش و کارشناسان مربوطه!

*احتمالا این مرقومه به شکل بریده جریده به دست شما خواهد رسید، خواهشمند است به همکاران بفرمایید گزارش دادگاه فساد بانکی منتشره در شماره امروز را نیز به رویت حضرتعالی برسانند.

کد خبر 168328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز