مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان تهران با بیان اینکه پایان خردادماه ساماندهی تمامی اتباع افغان شناسایی‌شده در طرح پایان می‌یابد، از برخورد نیروی انتظامی با افغان‌های غیرمجاز از ابتدای تابستان91 خبرداد.

اجتماع جمعیت

عیسی موسوی‌نسب اظهار کرد: خردادماه آخرین مرحله ساماندهی اتباع افغان که در طرح شرکت کرده‌اند عملیاتی می‌شود و پس از آن با افرادی که به صورت غیرمجاز در کشور حضور دارند و همچنین با کارفرمایانی که این افراد غیرمجاز را به‌کار گرفته باشند، برابر قانون به‌طور جدی برخورد می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر یک میلیون پناهنده در کشور سکونت دارند که تبعه مجاز هستند و یک میلیون و 500هزار تبعه افغان نیز در طرح ساماندهی شناسایی و تعیین‌تکلیف شده‌اند. مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان تهران همچنین خاطرنشان کرد: گذرنامه اتباع افغان متاهل ثبت‌نام شده در طرح نیز تا 19خردادماه امسال صادر می‌شود و این افراد باید به منطقه‌ای که در آن برگه‌ نوبت دریافت کرده‌اند مراجعه کرده و برای اخذ گذرنامه اقدام کنند. موسوی‌نسب گفت:

با اجرای طرح ساماندهی هر نوع ورود و خروج به کشور به ویژه برای اتباع افغان تنها از مجاری قانونی انجام می‌شود و کسانی که تحت‌پوشش این طرح قرار گرفته و تعیین تکلیف شده‌ و از کشور خارج شده‌اند درصورتی که تمایل داشته باشند به ایران بازگردند باید پس از اخذ گذرنامه و به صورت قانونی باشد.

کد خبر 168321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز