حتی هوای بارانی شهر تبریز هم مانعی برای استقبال 70 هزار نفری هواداران تراکتورسازی از بازی با پرسپولیس نشد و سرخپوشان تبریزی در یک روز به یاد ماندنی پرسپولیس را با نتیجه 4 بر یک در هم کوبیدند.

فوتبال

این نتیجه ناامید‌کننده در حالی رقم خورد که شاگردان مصطفی دنیزلی هفته گذشته با 4 گل مغلوب سایپا شده بودند و این یازدهمین شکست فصل سرخپوشان بود تا آنها تبریز را با تلخ‌ترین اتفاقات ممکن ترک کنند.نیمه اول بازی با پاس‌های اشتباه بازیکنان دو‌تیم همراه بود ولی با این حال پرسپولیس درحالی‌که علی کریمی و محمد نوری را در اختیار نداشت، نسبت به تراکتور برتری داشت و چند موقعیت حساس را توسط ایمون زاید، علی‌عسگر و هادی نوروزی از دست داد. مهم‌ترین فرصت پرسپولیس اما در دقیقه 20 از بین رفت، در این لحظه غلامرضا رضایی در محوطه جریمه تراکتور با تکل احسان حاج‌صفی سرنگون شد و فغانی بلافاصله اعلام پنالتی کرد. در غیاب کریمی این نوروزی بود که پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای بی‌دقت توپ را از کنار دروازه به اوت زد.

در نیمه دوم قلعه‌نویی که ضد‌حملات پرسپولیس را خطرناک می‌دید، فرزاد آشوبی را بیرون کشید و مهدی کیانی را به بازی آورد و حدادی‌فر هم که بازی کم‌تاثیری را به نمایش گذاشته بود جای خودش را به محمد ابراهیمی داد. تراکتور بازی تهاجمی را در دستور کار قرار داد و سرانجام در دقیقه 50 مقاومت پرسپولیس شکسته شد. در این لحظه شوت زمینی فلاویو لوپز که از فاصله 30‌متری زده شد به تور دروازه چسبید و تماشای عملکرد ضعیف میثاق معمارزاده هم دیگر تبدیل به عادت همیشگی برای هواداران پرسپولیس شده است. عملکرد ضعیف‌معمارزاده باعث شد تا مدیرعامل پرسپولیس روز گذشته 15درصد از قرارداد این بازیکن را کسر کند.

تراکتور 7 دقیقه بعد به گل دوم رسید و فرزاد حاتمی شوت لوپز را که توسط معمارزاده برگشت داده شد به گل دوم تبدیل کرد. با این گل شیرازه پرسپولیس از هم پاشید و در دقیقه 63 بود که لوپز روی پاس حاتمی گل سوم را زد و این گل حاصل تعلل محمد نصرتی و دیگر مدافعان پرسپولیس بود. ابراهیمی هم در دقیقه 65 با یک شوت دیدنی آخرین گل تراکتور را زد تا تبریزی‌ها یک روز به‌یاد ماندنی را رقم بزنند. پرسپولیس هم در دقیقه‌79 با گل رضا نورمحمدی فقط اختلاف را به عدد 3 رساند تا با نتیجه‌ای بد زمین را ترک کند. پرسپولیس در 4 بازی اخیر 11 گل‌خورده و بعد از مس سرچشمه، بدترین خط دفاعی را در اختیار دارد، تفاضل این تیم هم منفی 4 است که این برای تیمی مثل پرسپولیس فاجعه است. محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس هم از شکست سنگین پرسپولیس ناراحت است. او می‌گوید: «اگر دنیزلی از من به‌عنوان دروازه‌بان استفاده کند عملکرد بهتری خواهم داشت. دروازه‌بانان نباید به این سادگی گل بخورند و علت اصلی نتایج ضعیف ما دروازه‌بان‌ها هستند.»

10 نفر باید بروند

دنیزلی بعد از پایان بازی درحالی‌که به‌شدت عصبانی بود، گفت: «قسمت بزرگی از بازیکنان می‌خواهند بگویند که مربی عزیز، سال آینده با ما ادامه نده. اگر 25 نفر از بازیکنان را درنظر بگیریم 10 نفر اضافه هستند. در این حالت صحبت زیادی باقی نمی‌ماند.» او ادامه داد: «بعد از اینکه پنالتی را از دست دادیم باز هم موقعیت داشتیم. دقیقا لحظه‌ای که فکر نمی‌کردم و به عقلم خطور نمی‌کرد، گل خوردیم.» دنیزلی در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کنید با این شرایط وضعیت پرسپولیس بحرانی‌تر شود، افزود:

«این سؤال حیاتی است و بهتر است به آن جوابی ندهم اما فکر نمی‌کنم این قدر هم کار بالا بگیرد. اوضاع خراب است اما آنقدر هم نیاز به نگرانی نیست.» امیر قلعه‌نویی هم پس از پیروزی 4 بر یک تیمش مقابل پرسپولیس گفت: «در نیمه اول بسیار افتضاح بودیم و شاید بدترین بازی دوران مربیگری‌ام، نیمه اول این دیدار بود. خوشبختانه در نیمه دوم با تغییر سیستم به پیروزی رسیدیم.»

او درباره ادامه همکاری با تراکتورسازی تاکید کرد: «دو شرط گذاشتم که اگر عملی شود دوست دارم فصل آینده هم در تراکتور بمانم. تیم ما مشکلاتی دارد و نیمی از قراردادهای بازیکنان پرداخت نشده است. چندین هفته در یک نصف زمین بازی می‌کردیم و خیلی‌ وقت‌ها پشت در می‌ماندیم. اگر عشق مردم نبود، شاید نمی‌ماندم و به خاطر آنها ماندم. این تیم می‌تواند در آسیا حرف‌های زیادی داشته باشد به شرط آنکه آدم‌های بزرگ و نگرشی بزرگ در کنارش باشد.»

کد خبر 168008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز