همشهری آنلاین: سهراب مرادی به مدال طلای دسته 85 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا رسید.

در ادامه چهل سومین دوره رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا که به میزبانی کره‌جنوبی در حال برگزاری است، صبح امروز به وقت کشورمان کیانوش رستمی و سهراب مرادی، 2 نماینده کشورمان در دسته 85 کیلوگرم رقابت پایاپایی را برای کسب عنوان قهرمانی این دسته به نمایش گذاشتند.

این دو که طی‌ماه های گذشته و در اردوی تیم ملی، رقابت نزدیک و فشرده‌ای با یکدیگر داشتند، این رقابت را از اتاق وزن کشی رقابت‌های قهرمانی آسیا آغاز کردند.

رقابت‌های این دسته که حتی احتمال شکستن رکورد جهان نیز در آن وجود داشت در حالی آغاز شد که کیانوش رستمی و سهراب مرادی به لحاظ بدنی، حتی یک گرم هم با یکدیگر تفاوت نداشته و هر دو با وزن 84 کیلو و 820 گرم روی تخته رفتند.

با این تفاصیل اگر رکوردهای این دو وزنه بردار با یکدیگر برابر می‌شد، آن وزنه برداری بالاتر قرار می‌گرفت که زودتر از دیگری آن وزنه را بالای سر برده بود.

کادر فنی برای آغاز کار هر دو وزنه بردار کشورمان برای حرکت یکضرب درخواست وزنه 168 کیلوگرم را کرد که کیانوش رستمی با توجه به قرعه‌اش زودتر از سهراب مرادی پشت این وزنه قرار گرفت.

این دو در حالی روی تخته رقابت‌ها رفتند که جائه‌یوک سا ازکره‌جنوبی یک حرکتش باقی مانده بود و 9 وزنه بردار دیگر گروه A کار را به پایان رسانده بودند.

هر دو وزنه‌بردار کشورمان به خوبی از پس وزنه 168 کیلویی برآمدند. در ادامه برای رستمی و مرادی وزنه 172 کیلویی درخواست شد که باز هم ابتدا رستمی به روی تخته رفته و کارش را با موفقیت پشت سر گذاشت. مرادی هم همین وزنه را بالای سر برد.

کار برای دو وزنه بردار کشورمان برای کسب مدال طلا به وزنه سرنوشت ساز سوم که 175 کیلوگرم بود کشیده شد.

رستمی در ادامه کار از پس وزنه 175 کیلویی برنیامد تا کار مرادی برای کسب مدال طلا راحت‌تر شود، اما مرادی هم در مهار این وزنه ناموفق بود تا سرانجام در پایان حرکات یکضرب رستمی با قرعه قهرمان آسیا شود.

بر اساس گزارش فارس، کیانوش رستمی در یکضرب به مدال طلا رسید، سهراب مرادی دوم شد و وزنه‌برداری کره‌ای با مهار وزنه 167 کیلویی به عنوان سومی آسیا رسید.

با آغاز رقابت‌های دو ضرب رستمی وزنه 201 کیلویی را مهار کرد و مرادی کارش را با وزنه 210 کیلویی و مهار موفق آن آغاز کرد. در ادامه رستمی در بالا بردن وزنه 211 کیلویی نیز موفق بود.

برای وزنه دوم مرادی و سوم رستمی وزنه 216 کیلویی درخواست شد. مرادی در بار اول در مهار این وزنه ناموفق و رستمی هم حرکت سوم خود را ناموفق سپری کرد. مرادی که در صورت بلند کردن وزنه 216 کیلویی به مدال طلای دوضرب و مجموع آسیا می‌رسید یک بار دیگر یک کیلوگرم رکوردی بیشتر از رکورد المپیک به ثبت رساند و در حرکات دوضرب و مجموع به مقام قهرمانی آسیا رسید.

به این ترتیب سهراب مرادی به دو مدال طلا و یک نقره آسیا رسید و رستمی یک مدال طلا و دو نقره را به خوداخصاص داد.

در این رشته وزنه بردار کره‌ای در هر 3 حرکت به مدال برنز رسید.

سهراب مرادی که پس از ۱۳ سال رکورد ایران را شکست در صورتی که بتواند همین مقدار وزنه را در المپیک لندن مهار کند،رکورد المپیک رسما شکسته خواهد شد.

کد خبر 167957
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز