همشهری‌آنلاین: قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: حضور نمایندگان در فساد مالی اخیر ثابت نشده است و تنها یک مورد وجود دارد که مرتبط به فرزند یکی از نماینده‌ها است که البته در این زمینه فرد نماینده با ارسال نامه‌ای خواستار برخورد قانونی و بدون مدارا کردن با فرد متخلف شده است.

اسدالله بادامچیان قائم مقام و رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس امروز در نشستی خبری با خبرنگاران که در دفتر مرکزی این حزب برگزار شد درباره اینکه نامه حمید رسایی به آیت الله مهدوی کنی مبنی بر بداخلاقی حزب موتلفه اسلامی در انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: این نامه در هفته نامه 9 دی نیز منتشر شده است اگر وی نامه خود را به حزب ارائه دهد ما در اسرع وقت پاسخ آن را خواهیم داد.

مهمترین اظهارات بادامچیان به نقل از خبرگزاری‌ها در زیر آمده است:

  • برخی از اعضای جبهه پایداری مدام در سخنرانی‌های خود علیه موتلفه اسلامی موضع می‌گیرند. همین آقای کوچک زاده در قزوین حسابی علیه موتلفه صحبت کرد البته با واکنش یکی از شرکت کنندگان مواجه شد و مجبور شد عذرخواهی کند.
  • همچنین هفته نامه 9 دی در صفحات 2، 4 و 5 علیه موتلفه و بنده موضع گیری کرده بود و بادامچیان را جزو ساکتین فتنه معرفی کرده بود من واکنش خود را به آقاتهرانی اعلام کردم اما این نشریه در مواضع خود تغییری انجام نداد.
  • اگر این رویه ادامه یابد دست به روشنگری و افشاگری خواهیم زد البته روشنگری علیه عملکرد یک گروه برای مردم و نشان دادن سوابق و گرایش‌های واقعی افراد غیر از تخریب است. این حزب به دنبال تخریب هیچ جریان و گروهی نیست و به همه گروه‌ها و احزاب اصولگرا به چشم برادران دینی و اسلامی خود می نگرد. {حمیدرضا رسایی نماینده مردم تهران و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اخیرا با ارسال نامه‌ای به آیت الله مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران نسبت به موضعگیری برخی از نامزدهای جبهه متحد واکنش نشان داده و خواستار آن شده بود تا آیت الله مهدوی به این موضوع رسیدگی کند.}
  • حزب موتلفه از دولت حمایت داشته است اما هیچ گاه وکیل الدوله نبوده است.
  • تا کنون اکثریت نمایندگان راه یافته به مجلس نهم از جبهه متحد اصولگرایان هستند؛ از 224 نماینده راه یافته به مجلس نهم 177 نماینده اصولگرا و از این تعداد 70 نفر عضو تخصصی جبهه متحد، 50 نماینده مشترک میان جبهه متحد و جبهه پایداری و 23 نماینده مشترک میان جبهه متحد و جبهه ایستادگی هستند.
  • هم اکنون حدود یک سال به پایان عمر دولت دهم باقی مانده است و باید به جای اختلاف‌های موجود میان دولت و مجلس تقابل‌های فکری و برنامه‌های مناسب به دور از هیاهو مطرح شود.
  • هم اکنون موضوع گرانی یکی از اساسی ترین مسائل کشور است؛ اقتصاد ایران، نظام اقتصادی اسلامی نیست و پس از پیروزی انقلاب با مشکل‌های فراوانی روبه رو بوده‌ایم.
  •   بخشی از گرانی‌های اخیر به سیاست‌ها و نحوه مدیریت اقتصاد کشور باز می‌گردد و این که مدیران با اقتصاد عملیاتی آشنایی ندارند.
  •   آقای الهام باید در زمینه اظهار نظرهای اخیرش درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام پخته تر رفتار می‌کرد؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و برادرانه به الهام تذکر می‌دهم که خودش این اتفاق را جبران کند.
  • اختلافی میان اعضای جبهه متحد اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس وجود ندارد و اعضای این لیست به کانون‌های قدرت و ثروت متصل نیستند.
  •  رئیس جمهوری با سه محور مردم، رهبری و سوگند در مجلس فعالیت خود را آغاز می‌کند؛ برای برخورد با رئیس جمهوری و نهایتا استیضاح وی باید دید که مردم و رهبری نیز این موضوع را قبول دارند؟ برخی مواقع هم مجلس و هم دولت مجبور به کوتاه آمدن هستند.
  •  از ابتدای موضوع انتخابات جبهه پایداری به وحدت دعوت شد اما خط قرمز این جبهه برای وحدت حضور آقایان لاریجانی و باهنر در جبهه متحد بود و گفتند اگر این افراد حضور داشته باشند با جبهه متحد به وحدت نمی‌رسیم.
  • طرح سوال از رئیس جمهور در این مجلس تصویب شده است و در اختیار مجلس نهم قرار گرفته است؛ زمانی که سوال از رئیس جمهوری مطرح شد با توجه به شناخت از احمدی نژاد مخالف طرح آن بودیم. میان اعضای فراکسیون موتلفه قرار شد در صورت بروز هر اتفاقی در روز بررسی سوال سکوت کرده و در نهایت پس از پایان بررسی با تذکر و اخطارهای قانون اساسی اعتراض خود را اعلام کنیم؛ البته در این زمینه کواکبیان حسن سوءاستفاده را کرد.
  • در مورد موضوعی که آقای حسینیان درباره حضور بانوان در هیئت رئیسه مجلس بیان کرده بود فکر کردیم این موضوع شوخی بوده است اما پس از بررسی‌ها متوجه شدیم که حسینیان این موضوع را به طور جدی گفته است.
  • حضور نمایندگان در فساد مالی اخیر ثابت نشده است و تنها یک مورد وجود دارد که مرتبط به فرزند یکی از نماینده‌ها است که البته در این زمینه فرد نماینده با ارسال نامه‌ای خواستار برخورد قانونی و بدون مدارا کردن با فرد متخلف شده است.
کد خبر 167628
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز