همشهری آنلاین- معصومه کیهانی: نویسنده کتاب راه‌های ساده برای مدیریت استرس،"Promod Batra" در 33 مقاله، نکات بسیار ارزنده‌ای را برای کاهش استرس عنوان کرده است.

stress

stressوی در کنار این مقالات با بکارگیری شیوه خاص و بدیعی و در قالب مناسبات عینی فردی و اجتماعی به اختصار، اما گویا و عمیق به برخی مسایل روانشناختی حساس و تعیین‌کننده، اشاره کرده است.

در این نوشتار، با تورقی در این کتاب، به طرح برخی از این نکات می‌پردازم.

• آرامش زمان حال را از دست نده!

به هرنوع مسابقه‌ای که فکر می‌کنی؛ برای بهتر یا بهترین بودن در هر چیزی، مهم این است که آرامش زمان حال را از دست ندهی. در جستجوی آرامشی باش که بتوانی آن را در اطراف خود پیدا کنی.

جسارت شروع داشته باش...

اولین قدم به سوی حل مشکل، شروع کردن این روند است. اگر شروع کردی، مطمئنا، استرس را کاهش خواهی داد.

من فکر می‌کنم، پس من هستم

توانایی بشر در فکر کردن، او را از حیوانات متمایز می‌سازد.عقل نیز به لذت بردن از خرسندی‌های ساده زندگی حکم می‌کند.

رابطه افکار و رویدادها

اگربه مسایل شاد و خرسند‌کننده فکر کنی، نتیجه آن نیز شادمانی خواهد بود. اگربه نگرانی‌ها و بدبختی‌ها فکر کنی، نتیجه آن بدبختی خواهد بود.اگربه موضوعات ترسناک و وحشتناک فکر کنی، فایده آن همان ترس و وحشت خواهد بود. بخاطر بسپار شادمانی همچون جنگل است و استرس، چون علف‌های هرز.

از کنار مسایل بی‌اهمیت بگذر...

اجازه نده فکر و قلبت به عنوان کنسروهای زباله برای مسایل بی‌اهمیت و ناچیز که به طور روزانه با آنها روبرو می‌شوی، عمل کند. اگر به این نکته توجه کنی، دیگر پر از استرس نخواهی

شد.

به آنچه می‌کنی، عشق بورز

اگر شادمانی را برای همه دوره زندگی خود می‌خواهی، یاد بگیر به آنچه انجام می‌دهی، عشق بورزی.

نسبت به جهل‌هایت آگاه باش...

آگاهی نسبت به نادانی‌ها و جهل‌هایت، اولین قدم به سوی دانش است. حیطه و دایره ناآگاهی‌ها‌ی خود را پیدا کن. به این ترتیب، یکی از راه‌های کسب خشنودی‌های ساده زندگی را فرا می‌گیری.

کد خبر 167411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار