شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دریافتند که مصرف کافئین می‌تواند به طور قابل توجهی توانایی چشم را در تولید اشک افزایش دهد و میلیون‌ها نفر را از سندرم چشم خشک نجات دهد

تولید اشک

به گزارش ایرنا، به نظر بسیاری از افراد سندرم چشم خشک آزار دهنده است اما بسیاری دیگر معتقدند که این سندرم موجب افزایش سرعت یک بیماری تهدید کننده بینایی می‌شود.

محققان دانشکده پزشکی توکیو با مطالعه بر روی 78 نفر متوجه شدند که تمامی این افراد پس از مصرف کافئین به اندازه قابل توجهی اشک بیشتری تولید کردند.

سندرم چشم خشک در نقص میزان تولید اشک چشم، کیفیت اشک و میزان تبخیر از سطح چشم نقش دارد.

همه افراد ممکن است سندرم چشم خشک را تجربه کرده باشند. با این حال بروز این سندرم در میان زنان بیشتر است.

احساس وجود شن ریزه در چشم، خارش و سوزش از جمله علائم سندرم چشم خشک است.

محققان از پیش می‌دانستند که کافئین غده‌های اشکی چشم را تحریک می‌کند چرا که سایر ترشحات مانند بزاق و مایعات گوارشی را نیز افزایش می‌دهد.

آنها همچنین می‌دانستند که افراد واکنش‌های متفاوتی نسبت به کافئین نشان می‌دهند بنابراین نمونه‌های 'دی.ان.ای' افراد مورد مطالعه را برای دو واریان ژنتیکی که نقش مهمی در متابولیسم کافئین بازی می‌کند، آزمایش کردند.

در این مطالعه دیده شد که تولید اشک در چشم افراد مورد مطالعه‌ای که از این دو واریان ژنتیکی استفاده کرده‌اند، بیشتر است.

این موضوع را مطالعات دیگر تایید کرده‌اند، یافته‌های ما در زمینه کافئین باید در درمان سندرم چشم خشک مورد استفاده قرار گیرد.

با این وجود در این مرحله ما مصرف منتخبانه آن را برای بیمارانی که بیشترین حسایت را به اثرات تحریک کننده کافئین دارند توصیه می‌کنیم.

کد خبر 167109
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز