همشهری‌آنلاین: یک هواپیمای مسافربری در پاکستان با 129 مسافر در نزدیکی اسلام‌آباد سقوط کرد.

pakistan

این خبر را لحظاتی پیش شبکه خبری تلویزیونی جیو تی وی پاکستان مخابره کرد.

سازمان هواپیمایی غیرنظامی پاکستان لحظاتی پیش خبر  سقوط هواپیمای متعلق به خطوط هوایی بوجا (Bhoja Airline) را تائید کرد.

هواپیما از نوع بوئینگ 737 بود و پس از ترک کراچی سقوط کرد. مقصد این هواپیما اسلام‌آباد بود.

محل سقوط در نزدیکی پایگاه  چاکالا (Chaklala airbase) اعلام شده که حدود 10 کیلومتر با باند فرودگاه اسلام آباد فاصله دارد.

crash

اوضاع جوی در لحظه پرواز بارانی و با بادهای شدید و دید محدود همراه بوده است. هواپیما ساعت 5 بعدازظهر از راولپندی پرواز کرد و قرار بود ساعت 6 و 40 دقیقه در اسلام آباد فرود آید. تیم‌های نجات عازم محل سقوط شده‌اند.

crash

جزئیات بیشتر

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، تاریکی هوا سبب شده است تلاش برای یافتن اجساد یا بازماندگان احتمالی این سانحه هوایی بسیار دشوار شود.

crash

هواپیما در منطقه ای مسکونی سقوط کرده و همین مساله سبب شده گمانه زنی‌ها درباره احتمال افزایش شمار کشته‌های این سانحه هوایی بیشتر شود. crash

ساکنان محلی می‌گویند پیش از وقوع این سانحه هوایی یک صاعقه رخ داده است و شاید همین مساله عامل بروز این سانحه بوده باشد. البته اظهارنظر درباره علت وقوع این سانحه هوایی در شرایط کنونی بسیار دشوار است

آمار نهایی تلفات

طبق آخرین گزارش‌ها شمار سرنشینان هواپیما 129 نفر اعلام شد.  شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد تمامی سرنشینان هواپیمای مسافری ساقط شده پاکستانی، جان خود را از دست داده‌اند. در همین حال به گزارش واحد مرکزی خبر از اسلام آباد، هواپیمای بوئینگ 737 که با 118 مسافر، 5 کودک، 2 خلبان و 4 خدمه از شهر کراچی به مقصد اسلام آباد به پرواز درآمده بود، حدود ساعت هجده و سی دقیقه به وقت محلی در 5 کیلومتری فرودگاه اسلام آباد سقوط کرد.

کد خبر 167043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز