شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

هواپیمای قدیمی در جریان یک مسابقه هوایی در ایالت نوادای آمریکا روی تماشاچیان سقوط کرد و در این حادثه 3 نفر کشته و دست‌کم 50 نفر مجروح شدند.

سانحه

این حادثه مرگبار ساعت16:30 جمعه به وقت محلی در آسمان منطقه رینو رخ داد.مردم زیادی که برای تماشای مسابقه هوایی بین جنگنده‌ها در محل جمع شده بودند، سرگرم تماشای مسابقه بودند که ناگهان یکی از هواپیماها دچار حادثه شد و روی سر مردم سقوط کرد.

خلبان این هواپیما مرد 74ساله‌ای به اسم جیمی لیوارد، اهل فلوریدا بود که هنگام مسابقه کنترل هواپیمایش را از دست داد و روی مردم سقوط کرد. این مرد یکی از 3 قربانی حادثه بود و باعث شد بیش از 50 نفر دیگر هم در اثر این سقوط مرگبار مجروح شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که جیمی لیوارد خلبان در زمینه مسابقات هوایی شهرت داشته و ازاواسط دهه 1970 در این مسابقات شرکت می‌کرده است. او در بیش از 120 مسابقه شرکت کرده و در فیلم‌های سریالی به‌عنوان بدل خلبان هواپیما ایفای نقش می‌کرد. گفته می‌شود هواپیمای متعلق به جنگ جهانی دوم که لیوارد خلبان آن بود، احتمالا دچار نقص فنی بوده و به همین دلیل خلبان باتجربه کنترل آن را از دست داده است.

حال 15نفر از تماشاچیان آسیب دیده وخیم اعلام شده و ممکن است تعداد قربانیان افزایش یابد. هواپیمای حادثه ساز یک موستانگ P-51 قدیمی بود و به‌رغم بروز این حادثه برخی از شاهدان خلبان آن را قهرمان نامیدند، چرا که در ثانیه‌های قبل از برخورد با جمعیت سعی کرده بود هواپیما را با مهارت از روی تماشاچیان عبور دهد و البته در این کار تا حدودی موفق هم شده بود. او از بالای جمعیت 200 تا 300نفری عبور کرده و به جایی که جمعیت کمتری در آنجا جمع شده بودند برخورد کرد و همین مسئله باعث شد که تعداد کمتری قربانی شوند.

به‌دنبال سقوط این هواپیما، حدود 700 نیروی امدادی در کمتر از چند دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و مجروحان را به بیمارستان انتقال دادند. براساس این گزارش، مسابقه هواپیماهای نظامی و غیرنظامی هر سال جمعیت زیادی را برای تماشا به ایالت نوادا می‌کشاند و در این مسابقات هواپیماها در ارتفاع پایینی (15متر) بر فراز آسمان پرواز می‌کنند و سرعتشان به بیش از 800کیلومتر می‌رسد.

کد خبر 145840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز