همشهری آنلاین: نبرد در پایتخت افغانستان 18 ساعت پس از اینکه نیروهای طالبان حمله خود را به اهداف مختلفی در افغانستان آغاز کردند سرانجام به پایان رسید.

کابل

روز گذشته مردان مسلحی هدف‌های مختلفی را نقاط متفاوت افغانستان از جمله پایتخت این کشور، کابل و چند ایالت دیگر را مورد حمله قرار دادند. از جمله مکان‌هایی که در این حمله مورد هجوم قرار گرفتند می‌توان به ساختمان مجلس افغانستان، یک هتل و چند سفارتخانه خارجی در کابل و فرودگاه جلال آباد اشاره کرد.

همچنین همزمان با این حمله‌ها در کابل، حملاتی در پکتیا، لوگر و ننگرهار نیز گزارش شد. طالبان مسئولیت این حمله‌ها را برعهده گرفت و سخنگوی این گروه اعلام کرد که "چندین بمبگذار انتحاری" را به کابل، پکتیا، لوگر و جلال آباد فرستاده است. همچنین چندین سفارتخانه از جمله سفارتخانه‌های بریتانیا، آلمان و ژاپن مورد حمله راکتی قرار گرفتند که کسی در این حملات آسیب ندید.

اکنون سخنگوی رئیس پلیس کابل اعلام کرده است که آخرین نیروی مسلح که در نزدیکی پارلمان در غرب کابل در حال نبرد بوده در اولین ساعات امروز در کابل کشته شده است. پیش از آن نیز نیروهای امنیتی مهاجمان را از مناطق مرکزی دیپلماتیک که چندین سفارتخانه در  آن قرار گرفته اند به بیرون راندند.

طالبان

به گفته مقامات افغان در این درگیری‌ها دست کم 17 فرد مسلح و یک افسر پلیس کشته شده و بیش از 30 نفر که بیشتر آنها غیر نظامی بوده‌اند نیز مجروح شده‌اند.

مقامات افغان همچنین اعلام کرده‌اند که دو مظنون به بمبگذاری انتحاری را که در تلاش بوده‌اند تا معاون دوم رئیس جمهور افغانستان را ترور کنند نیز دستگیر شده‌اند.

طالبان اعلام کرده بود این حملات همزمان و برنامه ریزی شده پاسخی به ادعای اخیر مقامات ناتو در رابطه با ضعیف بودن شورش و طغیان در افغانستان بوده است. سخنگوی طالبان این حملات را آغازی برای دوره‌ای از شورش‌ها که طالبان برای ماه‌ها آنها را برنامه ریزی کرده اعلام کرد.

بر اساس گزارش بی بی سی،‌ این حملات قدرت و اعتماد به نفس افغان‌ها را خدشه‌دار کرده است.

کد خبر 166486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز