سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستاد هفته سلامت با اعلام اینکه هرم جمعیتی ایران به شدت در حال تغییر است، اظهار داشت: سیاستگذاران بایستی فکری به مبحث جمعیتی کشور داشته باشند.

سالمند پیر

به گزارش مهر، دکتر علیرضا مصداقی نیا در همایش هفته سلامت در مرکز همایش‌های رازی اظهار داشت: هم اکنون 7.3 جمعیت ایران را افراد سالمند بالای 60 سال تشکیل می‌دهند که در 3 سال آینده این میزان به یک چهارم جمعیت کشور افزایش خواهد یافت.

 وی با تاکید بر برنامه‌ریزی اصولی برای جمعیت سالمند کشور، افزود: هرم جمعیتی ایران به شدت در حال تغییر است پس سیاستگذاران بایستی فکری به مبحث جمعیتی کشور داشته باشند و جایگزین جمعیت جوان باید مورد توجه قرار گیرد.

 معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه در آینده نزدیک خط و مشی جمعیت و نقشه جمعیت کشور باید ترسیم شود، ادامه داد: سند ارتقاء سلامت سالمندان تدوین شده و به زودی در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بررسی خواهد شد.

 مصداقی نیا در ادامه سیاست وزارت بهداشت خط و مشی اصلی آن در سال 91 را مورد اشاره قرار داد و افزود: برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع به عنوان مهمترین برنامه وزارت بهداشت در سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.

 وی با تاکید بر اینکه دستورالعمل‌های مناسبی برای اجرای برنامه پزشکی خانواده در طرح‌های کشور تدوین شده است، افزود: این برنامه به تایید مقامات وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده و در پایان سال 90 در شورای عالی سلامت تصویب شده است.

 معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه دانشکده علوم پزشکی برنامه عملیاتی خودشان را برای اجرای برنامه پزشک خانواده تدوین کرده و به وزارت بهداشت ارسال کرده‌اند، تاکید کرد: لازم است برای اجرای این برنامه همه پشتیبانی‌ها همچون گذشته از سوی دستگاه‌های مختلف صورت بگیرد.

کد خبر 165735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز