گروه حوادث: ریزش ساختمانی 3طبقه در پایتخت، 2 کارگر جوان را زیر آوار خاک و آهن گرفتار کرد اما آتش‌نشانان هر دوی آنها را به‌طرز معجزه‌آسایی نجات دادند.

حوادث

ساعت 9:23 پنجشنبه به آتش‌نشانان پایتخت خبر رسید که ساختمان قدیمی 3 طبقه‌ای در خیابان ولیعصر فرو ریخته و 2 کارگر زیر آوار گرفتار شده‌اند. با این خبر آتش‌نشانان ایستگاه 67 و گروه امداد و نجات راهی محل شدند و عملیات نجات 2 کارگر جوان آغاز شد.

هادی میر افضلی، معاون عملیات منطقه یک سازمان آتش‌نشانی تهران در تشریح حادثه گفت: این حادثه هنگامی رخ داد که کارگران در طبقه دوم درحال تخریب دیوارها بودند که ناگهان زیر پایشان خالی شد و هر دو نفر همراه با آوار به طبقه اول سقوط کردند.

وی افزود: کارگر اول به خاطر اینکه کمتر زیر آوار قرار گرفته بود در همان لحظات اول با کمک آتش‌نشانان و اهالی محل از میان آوار خارج شده و نجات پیدا کرد. وی ادامه داد: چون کارگر دیگر زیر حجم زیادی از آوار ساختمان به دام افتاده بود نیروهای عملیاتی به‌رغم وجود احتمال ریزش مجدد آوار روی آنها، بی‌وقفه عملیات آواربرداری را ادامه دادند تا توانستند این کارگر را هم زنده از زیر آوار بیرون آورده و نجات دهند.

میرافضلی اظهار داشت: امدادگران اورژانس این کارگران را که حدود 30 ساله بودند برای مداوا به مراکز درمانی منتقل کردند.
مدیر عملیات منطقه یک آتش‌نشانی وقوع این حادثه را ناشی از تخریب غیراصولی ساختمان دانست و گفت: تا لحظات آخر عملیات هم احتمال نمی‌دادیم کارگر دوم که زیر حجم زیادی از آجر، سنگ و آهن‌آلات گرفتار شده بود زنده خارج شود ولی به لطف خدا و سرعت عمل آتش‌نشانان، وی که آسیب جزئی دیده بود نجات یافت.

میرافضلی از شهروندانی که قصد تخریب و نوسازی ساختمان خود را دارند خواست که حتما موارد ایمنی را رعایت کنند و ناظران ساختمان‌ها هم در همه مراحل ساخت و ساز به‌ویژه به هنگام تخریب ساختمان نظارت مستقیم بر کار داشته باشند و حتما برای انجام کار تخریب، از کارگران باتجربه استفاده کنند.

کد خبر 165064
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز